SZKOLENIE KŁADZIE NACISK NA AKTYWNY UDZIAŁ UCZESTNIKÓW PRZYGOTOWUJĄC JEDNOCZEŚNIE DO SAMODZIELNEJ OBSŁUGI WYMIENIONYCH MODUŁÓW OPROGRAMOWANIA DOCTOR COSTER® W ZAKRESIE KALKULACJI I ANALIZY KOSZTÓW WYTWORZENIA.

DOCTOR COSTER® – PRODUCTION Modeling Basics

  • T_Zielinski_Rachunek_Kosztow
  • Konferencja controllingowa networking
  • zarządzanie-zmianą-zmiana-analiza-techniki
  • zarządzanie-zespół-produkcja-zmiana-komunikacja
  • zarządzanie-zapasy-asortyment-grupowanie-prognozowanie
  • zarządzanie-zakupy-zaopatrzenie-organizacja-proces
  • planowanie-zarządzanie-harmonogramowanie-produkcja
  • Konferencja controllingowa Zielinski
  • Konferencja controllingowa Szymanski

Kontakt

Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl

Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63

zorganizuj szkolenie

Trener / trenerzy

pobierz katalog pdf

Opis

Szkolenie nakierowane jest na przekazanie praktycznej wiedzy umożliwiającej efektywne wykorzystanie modułów platformy zarządczo – controlingowej Doctor Coster® w obszarze modelu produkcyjnego rachunku kosztów. Formuła szkolenia polega na realizowaniu praktycznych ćwiczeń w oprogramowaniu:

  • Doctor Coster® Kalkulacje – wykorzystanie panelu obszaru produkcji, w którym kalkulowane są koszty wytworzenia,
  • Doctor Coster® Raporty Ad-Hoc,
  • Doctor Coster® Dashboards – Production.

 

Szkolenie kładzie nacisk na aktywny udział uczestników przygotowując jednocześnie do samodzielnej obsługi wymienionych modułów oprogramowania Doctor Coster® w zakresie kalkulacji i analizy kosztów wytworzenia.

Wykorzystywane metody prowadzenia szkolenia:

  • Wykład – wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
  • Metody kształcenia aktywnego: warsztaty i ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem oprogramowania:
    • Doctor Coster® Kalkulacje,
    • Doctor Coster® Raporty Ad–Hoc
    • Doctor Coster® Dashboards – Production
    • MS Excel.

Informacje dodatkowe

  • Czas szkolenia obejmuje 3 dni:
    • 1 dzień Doctor Coster® Kalkulacje,
    • 1 dzień Doctor Coster® Raporty Ad-Hoc,
    • 1 dzień Doctor Coster® Dashboards – Production.
  • Każdy Uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych oraz dostęp do pomocy oprogramowania (Doctor Coster® Video Center oraz klasyczny Help).
  • Dla zapewnienia wysokiej efektywności szkolenia, liczba miejsc jest ograniczona.

Szkolenie skierowanie jest do pracowników firm produkcyjnych rozpoczynających lub zainteresowanych pracą z modułami Kalkulacje, Raporty Ad-Hoc oraz Dashboards – Production platformy zarządczo – controllingowej Doctor Coster®.

 

Szkolenie jest uzupełnieniem szkolenia DOCTOR COSTER® – Modeling Basics, które obejmuje kalkulację i analizę kosztów i rentowności.

Zdobyta wiedza i umiejętności

  • Samodzielne zaprojektowanie ścieżek alokacji kosztów:
    • wytworzenia produktów i grup produktowych,
    • działalności pomocniczej w obszarze produkcji,
    • kadry zarządzającej produkcją.
  • Modyfikowanie istniejących ścieżek alokacji kosztów,
  • Interpretowanie danych operacyjnych i finansowych generowanych w Doctor Coster® Kalkulacje w obszarze modelu produkcyjnego,
  • Śledzenie wykonywanych rozliczeń,
  • Przygotowanie plików Excel do importu danych do oprogramowania,
  • Importowanie danych do oprogramowania z plików Excel,
  • Eksportowanie całego modelu rachunku kosztów lub jego poszczególnych elementów do pliku Excel,
  • Określanie kosztów wytworzenia sprzedanych produktów na podstawie technicznego kosztu wytworzenia skalkulowanego w Doctor Coster® Kalkulacje,
  • Bazując na bibliotece raportów wzorcowych oprogramowania Doctor Coster® Raporty Ad-Hoc wyszukiwanie i interpretowanie danych operacyjnych i finansowych o:
    • kosztach i wykorzystaniu zasobów produkcyjnych,
    • kosztach i efektywności działań i procesów produkcyjnych,
    • kosztach i efektywności usług wewnętrznych w obszarze produkcji,
    • kosztach całkowitych i jednostkowych wytworzenia produktów i grup produktowych,
    • kosztach bezpośrednich wytwarzanych produktów.
  • Korzystanie z zestawu pomocy oprogramowania:
    • Doctor Coster® Video Center,
    • Help Doctor Coster® Kalkulacje,
    • Help Doctor Coster® Raporty Ad-Hoc.

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika praktycznych umiejętności obsługi platformy zarządczo – controllingowej Doctor Coster® w obszarze kalkulacji i analizy kosztów wytworzenia produktów i grup produktowych (model produkcyjny rachunku kosztów):

  • Zasilanie modelu w dane operacyjne i finansowe z plików Excel,
  • Projektowanie i modyfikowanie struktury rachunku kosztów oraz ścieżek alokacji kosztów,
  • Interpretowanie generowanej informacji wynikowej.

Doctor Coster® Kalkulacje

  1. Zapoznanie z panelem obszaru produkcji modułu obiektów kosztowych wykorzystywanym do kalkulacji technicznego kosztu wytworzenia:
    1. Interpretowanie przedstawianych danych,
    2. Śledzenie ścieżek rozliczania kosztów wytworzenia.
  2. Tworzenie pierwszego (uproszczonego) modelu produkcyjnego rachunku kosztów techniką wprowadzania danych bezpośrednio do oprogramowania z naciskiem na tworzenie struktury wytworzonych grup produktowych oraz konkretnych indeksów produktów.
  3. Tworzenie rozbudowanego modelu produkcyjnego rachunku kosztów na podstawie Case Study przykładowego przedsiębiorstwa:
    1. Przygotowanie plików Excel do importu,
    2. Importowanie danych z plików Excel do oprogramowania,
    3. Identyfikacja/importowanie struktury modelu produkcyjnego rachunku kosztów:
      • Zasobów i komórek organizacyjnych,
      • Działań i procesów,
      • Wytworzonych produktów i grup produktowych,
    4. Definiowanie nośników kosztów zasobów, działań, obiektów kosztowych (w tym nośniki oparte na standardach np. czasowych),
    5. Modelowanie ścieżek rozliczania kosztów.

 

Doctor Coster® Raporty Ad-Hoc

  1. Analiza i wyszukiwanie konkretnych danych w oparciu o bibliotekę raportów wzorcowych z następujących obszarów:
    1. Produkcja
      • Koszty całkowite i jednostkowe wytworzenia konkretnych produktów i grup produktowych,
      • Analiza zmienności kosztów wytworzenia,
      • Ustalanie kosztów wytworzenia sprzedanych produktów na podstawie skalkulowanych kosztów wytworzenia (wyszukanie odpowiednich danych w raportach wzorcowych oraz przygotowanie plików Excel do importu).
    2. Działania i procesy produkcyjne oraz zarządcze:
      • Analiza kosztów i stawek,
      • Analiza zmienności,
      • Symulacja rozliczenia kosztów niewykorzystanych na działania.
    3. Zasoby, komórki organizacyjne, piony organizacyjne:
      • Analiza kosztów rodzajowych,
      • Analiza kosztów i stawek,
      • Analiza zmienności,
      • Analiza wykorzystania kosztów.

 

Doctor Coster® Dashboards – Production

Interpretowanie prezentowanych danych finansowych i operacyjnych z zakresu:

  1. Produkcji (główny aspekt tej części szkolenia):
    1. Kokpit strategiczny – najważniejsze informacje i wskaźniki,
    2. Analiza technicznego kosztu wytworzenia na poziomie całkowitym i jednostkowym,
    3. Analiza zmienności kosztów wytworzenia,
    4. Analiza wykorzystania kosztów wytworzenia,
    5. Szczegółowa dekompozycja kosztów wytworzenia.
  2. Działań produkcyjnych i usług wewnętrznych w obszarze produkcji.
  3. Zasobów produkcyjnych.

W szkoleniu wykorzystywane są gotowe zastawy kokpitów menedżerskich.

Zorganizuj szkolenie - wyślij formularz