Automatyzacja i robotyzacja (RPA) procesów finansowych i controllingowych

28-29.03.2019 Starogard Gdański

RPA 28-29 marca

Miejsce


Hotel & Restauracja REN, ul. Skarszewska 5, Starogard Gdański

Data


28-29.03.2019

Kontakt


Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl

Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63

Koszt udziału


850 zł/ 950 zł/ 1950 zł/ 2050 zł *

Ceny dla Członków ICV:

Spotkanie 850 zł*
Spotkanie + Hotel 950 zł**

Ceny dla pozostałych osób:

Spotkanie 1950 zł*
Spotkanie + Hotel 2050 zł**

* Ceny netto (zostanie doliczony 23% VAT)

** Dotyczy zakwaterowania w pokoju dwuosobowym, dopłata do pokoju jednoosobowego 80 zł netto

Opis

Działalność Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) zorganizowana jest wokół grup roboczych.

Członkowie ICV spotykają się regularnie, kilka razy w roku, w ramach prac ponad 60 Regionalnych Grup Roboczych ICV w Polsce i na świecie. Spotkania mające warsztatowy charakter są dla naszych Członków platformą wymiany wiedzy, praktycznych doświadczeń oraz kontaktów.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów ICV wraz z Akademią Controllingu (Partner i wyłączny przedstawiciel ICV w Polsce) serdecznie zapraszają na kolejne spotkanie Regionalnej Grupy Roboczej ICV.

Innowacyjny temat przewodni!

RPA (Robotic Process Automation) stanowi nowe wyzwanie zarówno dla organizacji jak i dla controllerów. Wiele wskazuje na to, że RPA dramatycznie zmieni rynek oraz wiele obszarów w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, dlatego warto już dzisiaj się do tego przygotowywać. Dobre wypełnianie roli controllera (rozumianej według filozofii ICV) już teraz nie jest możliwe bez głębszego, praktycznego zrozumienia na czym polega koncepcja RPA.

  • Jeśli jeszcze nie myślałeś o tym jak koncepcja Robotic Process Automation może wpłynąć na procesy w Twojej organizacji to przyjdź i zapoznaj się z nowymi możliwościami
  • Jeśli już wdrażasz lub planujesz wdrożenie RPA to przyjdź i zobacz jakie są szanse i ryzyka związane z wdrażaniem tej koncepcji. Może zainspirowany dyskusją w gronie praktyków, unikniesz tych zagrożeń i lepiej wykorzystasz szanse jakie daje wdrożenie koncepcji RPA.

Nie może Cię zabraknąć, zapraszamy: Starogard Gdański,  28-29 marca 2019 r.

Uwaga! W części warsztatowej praca na własnych laptopach.

Wymagania dotyczące laptopów:

  1. Windows 8.1 lub 10 plus,
  2. najnowsza wersja Chrome,
  3. uprawnienia administracyjne (aby można było instalować programy na komputerach).

 

Dla kogo organizujemy spotkanie ICV?

Spotkanie ICV poświęcone tematyce Robotic Process Automation adresowane jest do Członków ICV oraz tych wszystkich osób spoza Stowarzyszenia, które zainteresowane są zrozumieniem jak RPA może zmienić ich organizację. Będzie to również doskonała okazja do podniesienia swoich kompetencji oraz zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami i narzędziami RPA.

Na spotkanie w szczególności zapraszamy trzy grupy osób:  CONTROLLERÓW, FINANSISTÓW I MENEDŻERÓW

Controlling - Kreujemy Przyszłość (4)

DLA CZŁONKÓW ICV:

Członkowie ICV mają atrakcyjne warunki uczestnictwa w spotkaniach swojego Stowarzyszenia.

JEŻELI NIE JESTEŚ CZŁONKIEM ICV

to zapoznaj się z warunkami  członkostwa (przejdź do >>). Członkostwo w ICV opłacalne jest dla Twojego rozwoju oraz dla Twojej firmy!!!

DLA CONTROLLERÓW i FINANSISTÓW:

  • Controllerzy
  • Dyrektorzy Finansowi (CFO)
  • Główni Księgowi
  • Analitycy

DLA MENEDŻERÓW:

  • Członkowie zarządów
  • Dyrektorzy Zarządzający (CEO)
  • Dyrektorzy i kierownicy działów operacyjnych
  • Członkowie rad nadzorczych

Wiedza i praktyka

Spotkanie grupy regionalnej ICV POMORZE to okazja wspólnej pracy i wymiany doświadczeń w gronie doświadczonych praktyków biznesu z obszaru controllingu, w tym znamienitych członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV), finansów i ludzi z „core biznesu”. Szczególną uwagę chcemy poświęcić tematom lokalnym i/lub takim które są ważne dla controllerów na Pomorzu.

Stawiamy na formułę warsztatową i maksymalnie praktyczne podejście do tematu.

Wymiana doświadczeń

Będzie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, pomysłów i idei oraz pozyskania cennych kontaktów wśród pomorskich firm.

Zdobędziesz wiedzę o najnowszych trendach i kierunkach rozwoju.

Jesteśmy pewni, że będzie to bardzo dobrze zainwestowany czas – w rozwój Twoich kompetencji!

Digitalizacja i rola controllerów

Celem spotkania ICV jest pokazanie tematyki Robotic Process Automation (RPA) jako elementu, który jest w obszarze zainteresowań nowoczesnych controllerów i menedżerów. Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV) w opublikowanym w 2018 dokumencie „Digital Business Model Innovations” (zapoznaj się >>)* wyraźnie wskazuje na konieczność udziału społeczności controllerów w procesie digitalizacji oraz wsparcia w tym zakresie menedżerów.
W raporcie ICV napisano:
„Zaawansowana digitalizacja wiąże się z potencjalną przełomową zmianą modeli biznesowych przedsiębiorstw. Szczególnie w ostatnich latach takie firmy jak Amazon, Uber i Mister Spex pokazały, za pośrednictwem cyfrowych innowacji w swoich modelach biznesowych, jak reguły konkurencji oraz struktury sektorów mogą się zasadniczo zmienić w bardzo krótkim czasie. Cyfrowe innowacje w modelu biznesowym są nie tylko istotne dla startupów i pionierów cyfryzacji. Cyfrowe innowacje oferują także nowe możliwości dla firm o ugruntowanej pozycji oraz umożliwią im rozwój działalności.
Pomyślne wdrożenie cyfrowych modeli biznesowych zależy przede wszystkim od decyzji menedżerskich. W tym kontekście controllerzy, jako partnerzy biznesowi kadry zarządzającej, muszą odpowiednio wspierać decydentów w kwestiach związanych z innowacjami cyfrowymi.”
Powyższe stwierdzenie podkreśla, że zaproponowane spotkanie ICV dotyczące RPA jest ważne i cenne dla społeczności polskich controllerów, menedżerów oraz członków ICV.

Controlling to proces zarządczy

Spotkanie ICV to również doskonała okazja do wspólnego zapoznania się przez menedżerów oraz controllerów z wizją rozwoju controllingu zarządczego promowanego przez International Association of Controllers (ICV). Filozofia controllingu ICV (zapoznaj się >>) wyraźnie pokazuje, że controlling to wspólne zadanie menedżerów i controllerów.

Dzień 1

1. Powitanie i przedstawienie uczestników oraz omówienie aktualności ICV GLOBAL, ICV POLSKA oraz sprawy organizacyjne Grupy Roboczej – Omówienie bieżących spraw, które są aktualnie ważne w Stowarzyszeniu – dr Tomasz Zieliński Bartłomiej Szymaniak

2. Digitalizacja i automatyzacja procesów finansowych na przykładzie Centrum Usług Księgowych Grupy Polpharma – Wojciech Rosa

a. W jaki sposób systemu informatyczne mogą przyczynić się do poprawy terminowości i jakości procesu raportowania finansowego?
b. Wykorzystywanie rozwiązań SelfBI w monitorowaniu procesów księgowych i realizacji kontroli wewnętrznych
c. Kiedy możemy zastosować z sukcesem narzędzia klasy Robotic Process Automation w księgowości i controllingu?

3. Obszary do automatyzacji w mojej organizacji – Praca warsztatowa w podgrupach – Wojciech Rosa, Bartłomiej Szymaniak

4. Jak przygotować się do automatyzacji w organizacji? – Krzysztof Pimpicki

a. Mity RPA
b. Kiedy nie da się automatyzować lub nie ma sensu RPA?
c. Jaka powinna być dojrzałość procesu by RPA był skuteczny, szybki i tani?
d. Jak zapewnić zaangażowanie pracowników?
e. Jakie są kluczowe 4 kroki – przed RPA?
f. Jaka dokumentacja procesu jest optymalna dla wdrożenia i utrzymania RPA?
g. Jakie wyniki biznesowe można uzyskać w wyniku procesu przygotowania do automatyzacji

5. Szanse i bariery w procesach automatyzacji – Praca warsztatowa w podgrupach – Krzysztof Pimpicki, Bartłomiej Szymaniak

Uroczysta kolacja, integracja i networking

Dzień 2

  1. Case study – Droga Polpharmy do RPA – praktyczne wskazówki do wdrożenia robotyzacji Warsztat z budowy robota – Kamil Czerwiński
    1. Pilotaż RPA w Polpharmi
    2. Typowanie procesów do robotyzacji
    3. Wybór technologii
    4. Dostawca zewnętrzny vs. zespół własny
    5. Problemy napotkane w trakcie implementacji
    6. Przykłady wdrożonych robotów
  2. Case study – Prezentacja robota w obszarze finansów i controllingu na przykładzie Impel Business Solutions – Monika Kosicka

    1. Jak rozpocząć podróż z robotyzacją – potencjał w działach księgowych?

    2. Czy robotyzacja to tylko optymalizacja?

    3. Roboty w księgowości – przykłady wdrożeń i wartości dla firmy

  3. Cyfrowa transformacja w oparciu o roboty, przykłady zastosowań – Marcin Motel

  4. Zrób to sam – czyli warsztat z samodzielnego budowania robota w UiPath – Kamil Borys
    1. Zapoznanie z narzędziem UiPath

    2. UiPath – jak zacząć pierwsze kroki

    3. Projektowanie pierwszego robota

    4. Uwaga! W części warsztatowej praca na własnych laptopach.
      Wymagania dotyczące laptopów:
      1. Windows 8.1 lub 10,
      2. najnowsza wersja Chrome,
      3. uprawnienia administracyjne (aby można było instalować programy na komputerach)

  5. Round tables dotyczące wpływu tematyki spotkania na profesję controllerów i proces controllingowy oraz opracowanie najważniejszych wniosków i ustaleń ze spotkania – Praca warsztatowa w podgrupach Bartłomiej Szymaniak

  6. Sprawy organizacyjne Grupy Roboczej oraz praca w podgrupach nad przyszłymi tematami spotkań – Ustalenie propozycji tematów na kolejne spotkanie i podział zadań związanych z bieżącymi działaniami Grupy Roboczej – Bartłomiej Szymaniak

Wojciech Rosa

Grupa Polpharma, Financial Director of Consolidation & Reporting

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w finansach w międzynarodowych grupach kapitałowych. Specjalizuje się w procesach raportowania skonsolidowanego, finansów korporacyjnych oraz kontrolingu procesów produkcyjnych, badań i rozwoju. Zajmuje się tematem wpływu kultury organizacyjnej na raportowanie finansowe.

W latach 2011 – 2017 pełnił funkcje dyrektora korporacyjnego kontrolingu, a od 2017 roku funkcje korporacyjnego dyrektora finansowego Grupy Polpharma odpowiedzialnego za planowanie finansowe i konsolidację. Prowadził projekty wdrożenie systemów konsolidacji finansowej, raportowania menadżerskiego. Wdraża i nadzoruje projekty optymalizacji procesów księgowych. Aktywnie uczestniczy w projektach restrukturyzacyjnych i M&A prowadzonych przez Grupę. Ukończył studia MBA-GFKM.

Kamil Czerwiński

Dyrektor Centrum Usług Finansowych,Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A

Od ponad 4 lat związany z Zakładami Farmaceutycznymi Polpharma S.A., gdzie zarządza Centrum Usług Finansowych – działem świadczącym usługi księgowe dla wszystkich polskich podmiotów Grupy Kapitałowej. W ramach wykonywanych obowiązków prowadził szereg projektów związanych z optymalizacją i digitalizacją procesów w CUF, w tym między innymi z wdrożeniem nowoczesnych narzędzi raportowania (Microsoft Power BI), czy też implementacją automatycznych robotów RPA (UIPath).  Swoją karierę zawodową związaną z finansami rozpoczął w 2013 roku pracując dla jednej z największych światowych firm audytorskich – Deloitte, gdzie przeprowadzał badania sprawozdań finansowych. Jest biegłym rewidentem, członkiem ACCA. Pasjonat nowoczesnych technologii i gotowania.

Krzysztof Pimpicki

CEO POSITIVE PRODUCTIVITY, WSPÓŁZAŁOŻYCIEL 4RESULTS
WSPÓŁTWÓRCA METODYKI POSITIVE PRODUCTIVITY®
Jest twórcą i głównym promotorem metodologii Positive Productivity®. Jego zadaniem jest zapewnianie pożądanych wyników biznesowych dla klientów poprzez wprowadzenie nowej kultury organizacyjnej i zmianę sposobu działania organizacji. Specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów strategicznych i operacyjnych poprzez wdrażanie nowych systemów zarządzania. Jego 17-letnie doświadczenie w zakresie wprowadzania zmian obejmuje dziesiątki strategicznych projektów wdrożeniowych i setki warsztatów dotyczących zarządzania i efektywności operacyjnej.

Monika Kosicka

Manager zarządzający Robotic Team (RPA), Impel Business Solutions

Przygodę z procesowością rozpoczęła od zarządzania Contact Center, gdzie wdrożyła metodologię lean management, a następnie zapoczątkowała robotyzację i automatyzację w obsłudze klienta. Wiedzę i umiejętności efektywnego zarządzania procesami wykorzystuje do rozwoju nowych technologii w całej organizacji.

Aktualnie zarządza kilkudziesięcioma projektami mającymi na celu stworzenie zrobotyzowanego

i zautomatyzowanego centrum usług wspólnych w ramach Impel Business Solutions. Zbudowała zespół robotic team i nadzoruje jego prace kreując nowe rozwiązania zarówno na potrzeby Grupy Impel, jak i dla klientów zewnętrznych.

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i licznych szkoleń z zakresu zarządzania oraz obsługi klienta. Swoje kompetencje rozwija w kierunku zarządzania ludźmi i projektami.

Marcin Motel

Country Sales Manager w UiPath

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego, Szkoły Głównej Handlowej oraz programu BAM w Babson College.

Z wykształcenia ekonomista a z ponad 20 letniego doświadczenia ekspert w przekuwaniu nowoczesnych technologii IT na wartość dodaną dla przedsiębiorstw. Od lat związany z czołówką firm technologicznych takich jak EMC, IBM, Software AG, Symantec, BMC, Qlik i aktualnie UiPath.

Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych projektów informatycznych od strony biznesowej w obszarach Business Intelligence, Information Management, Data Management, Business Process Management oraz Robotic Process Automation. Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec, zaciekły cyklista oraz zapalony kibic koszykówki.

Kamil Borys

Starszy Deweloper RPA, Impel Business Solutions

Inicjator rozwiązań optymalizujących procesy w firmie Impel Business Solutions . Autor efektywnie działających algorytmów w ramach procesów w IBS. Specjalizuje się w  procesach back office.

Bartłomiej Szymaniak

Członek ICV od 2012 roku, założyciel i Lider Grupy Roboczej ICV POMORZE

Dyrektor Działu Business Intelligence Build IT Up sp. z o.o.

Doświadczony project manager (certyfikaty P2P i APM) oraz lider zespołów (szczeble dyrektorskie i zarządcze). Zajmował się projektami w zakresie optymalizacji produktywności działań sprzedażowych i marketingowych oraz opracowywaniem strategii wprowadzania produktów na rynek.
Od 5 lat oddany pracy z systemami BI i controllingowi operacyjnemu oraz strategicznemu.

Idea przewodnia: znaleźć/stworzyć/zaadaptować najlepsze – techniczne i umysłowe – narzędzia wspierające podejmowanie decyzji.   

dr Tomasz M. Zieliński

Dyrektor Zarządzający ICV POLSKA, Delegat na Polskę International Association of Controllers (ICV) – Internationaler Controller Verein
Prezes Zarządu firmy ABC Akademia Sp. z o.o. – producenta platformy zarządczo-controllingowej Doctor Coster®
Prezes Zarządu i opiekun merytoryczny w Akademia Controllingu Sp. z o.o.
Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dziedzina: finanse, specjalność: controlling, rachunkowość.
Stały współpracownik Katedry Controllingu Analizy Finansowej i Wyceny w UEP.
Ekspert biznesowy, konsultant i wykładowca posiadający praktyczne doświadczenie w obszarze zarządzania kosztami i rentownością, controllingu, zarządzania procesowego oraz Business Intelligence.

Zgłoszenie

Aby wysłać prosimy wypełnić poniższy formularz online.
Zgłoszenie można przesłać również faksem

Wydrukowany formularz proszę wysłać faksem pod numer 61 666 03 63

Zgłoszenie online

Dane firmy

Dane firmy do korespondencji

skopiuj z danych powyżej

Dane osoby kontaktowej

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika