Lean w gospodarce magazynowej – zarządzanie zasobami, optymalizacja procesów

23-24.04.2018 Warszawa

Miejsce


Centrum Szkoleniowe Adgar Ochota, Al. Jerozolimskie 181b

Data


23-24.04.2018

Kontakt


Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl

Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63

Koszt udziału


1290 zł + 23% VAT *

Koszt szkolenia obejmuje: udział jednej osoby w dwudniowym szkoleniu, komplet materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia, napoje, ciastka oraz lunch we wszystkie dni.

Promocje:
Promocja 20%: Przy zgłoszeniu więcej niż 1 osoby z danej firmy, dla drugiej i kolejnej osoby udzielamy 20% rabatu

Trener / trenerzy

Adam Łazarski, DBA(PhD), MBA, mgr inż.,
Konsultant, trener w zakresie produkcji i logistyki
zapisz się online
pobierz formularz pdf pobierz katalog pdf

Opis szkolenia

Trening służy usprawnieniu funkcjonowania gospodarki magazynowej w procesie realizacji wymagań klienta wewnętrznego jak i zewnętrznego. Pojęcie klienta jest bezpośrednio postrzegane z perspektywy zasad Lean. W tym kontekście - zupełnie czym innym staje się magazyn obsługujących dany kanał dystrybucji, czym innym wysoko rotujący zapas przy-stanowiskowy obsługujący danego operatora czy maszynę – wreszcie, czym innym zapas wspierający w pracy dział techniczny, utrzymania ruchu.
Obok pryncypiów Lean zajęcia bezpośrednio i na przykładach prezentują użycie RFID, kodów kreskowych, zasad i rozwiązań WMS (Warehouse Management System), planowania i nadzorowania realizacji workflow w procesach magazynowych jak i transportu wewnętrznego. Dla podniesieniu poziomu wydajności stosuje się również monitorowanie bieżących ograniczeń, niezależnie czy odnosi się to do zasobów ludzkich czy zasobów technicznych.

W trakcie szkolenia wykorzystywane są następujące metody:

  • Moderowany wykład.
  • Case’y – studium przypadków.
  • Ćwiczenia.
  • Filmy.
  • Warsztaty i symulacja.
  • Wizualizacje wykonywane na tablecie są elektronicznie przekazywane po zajęciach uczestnikom.

Grupa docelowa:

  • Pracownicy magazynów.
  • Osoby zajmujące się rozwojem identyfikacji materiałowej.
  • Zaangażowani w rozwój/implementację WMS.
  • Pracownicy działów controlling’u.

Korzyści:

  • Umiejętne planowanie layot’u magazynu i stref magazynowych np. w procesie wytwórczym.
  • Poprawienie współpracy gospodarki magazynowej z zaopatrzeniem i produkcją – wsparcie realizacji z sukcesem działań wytwórczych.
  • Określenie priorytetów wdrażania usprawnień w gospodarce magazynowej.
  • Redukcja kosztów skojarzonych z funkcjonowaniem magazynów.
  • Zoptymalizowanie procesów workflow magazynu np. kompletacja, wydawanie i przyjmowanie zapasu.
  • Umiejętność prezentacji i wdrażania własnych/zespołowych pomysłów KAIZEN – 改 善.
  • Zastosowanie Kanban (manualny i elektroniczny), supermarketów i one piece flow.
  • Opanowanie algorytmów WMS.
  • Wyliczanie wskaźników oceniających pracę magazynów.
  • Umiejętność kalkulacji TCO (Total Cost of Ownership) dla magazynów.
  • Skuteczne rozwiązania 5S+1S w gospodarce magazynowej.

Dzień 1

1. Logistyczny umysł – uniwersalność myślenia o przepływie materiałów i informacji

a. Uniwersalny sposób myślenia o obsłudze klienta
b. Przyczyny zaburzenia procesu – pomocnicza rola gospodarki magazynowej
c. Zgodne lub sprzeczne cele działów – zawieranie konsensusu między sprzecznym wskaźnikami

2. Fizyczne przykłady konkretnych magazynów – uwarunkowania dotyczące zasad przechowywania zapasów, branży, wymaganego poziomu dostępności, klienta zewnętrznego lub zewnętrznego

a. Uwarunkowania i specyfika branż
b. Rodzaje magazynów – przykłady (wady i zalety)
c. Powiązanie między gospodarką materiałową, zaopatrzeniem, produkcją, a magazynową

3. Wskaźniki w ocenie działalności gospodarki magazynowej – SCOR (Supply Chain Operations Reference Model)

4. Analiza gospodarki magazynowej – usprawnianie

a. Fizycznie wykorzystaj nie tylko powierzchnię, ale i kubaturę – analiza dostępnej przestrzeni magazynowej
b. Wskaż zasady kolejkowania ruchów magazynowych: FIFO, FEFO, numery seryjne …
c. Wyznacz miejsca pobierania i odkładania zapasów – zoptymalizuj proces pobierania i odkładania
d. Ustal zasady ewidencji ruchów magazynowych – dokumentacja
e. Podziel magazyn na strefy – pracuj nad layout’em
f. Określ możliwości automatyzacji planowania, realizacji i raportowania ruchów magazynowych (np. koszty dla rachunkowości np. zarządczej) – WMS

Dzień 2

5. Rozwiązania typu WMS (Warehouse Management System)

6. Metody prowadzenia analizy workflow w pracy magazynu – Lean

a. Klasyczne metody problem solving
b. Layout i analiza spaghetti diagram
c. Użycie 7+1 obszarów strat
d. Implementacja 5S+1S w powiązaniu z Poka Yoke

7. Rozwój Kanban, one piece flow, supermarketów – wsparcie JIT i JIS

a. Synchronizacja zaopatrzenia z produkcją

8. Kalkulacja TCO (Total Cost of Ownership) dla magazynów

9. Podsumowanie zajęć

Adam Łazarski, DBA(PhD), MBA, mgr inż.

adam zoom

Zajmuje się od dziewiętnastu lat realizowaniem projektów reorganizacyjnych, doradczych, informatycznych głównie z zakresu zagadnień logistyki, harmonogramowania, planowania produkcji i łańcucha dostaw, jak i tematyki Lean Management (MRPII i APS, JIPM i APICS®).
Jest również twórcą sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w sektorze FMCG – na rynku międzynarodowym.

Rozpoczął karierę zawodową w 1999 roku od realizacji projektów wdrożeniowych systemu ERP (IFS) w obszarach produkcji. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami SAP. Przynależy do Polskiego Towarzystwa Logistycznego, jaki i chapteru PMI® w Monachium.

Opracował (7’em lat) kontekstowy framework Project Management – platformę natychmiast dopasowującą narzędzia PM do konkretnego kontekstu biznesowego – pozwalającą uniknąć teoretycznych rozważań pt. „która metodyka jest lepsza”. PMI® uznała to podejście na poziomie R.E.P. Zajmuje się dostosowywaniem metodyk PM do wymagań konkretnych przedsiębiorstw.
Posiada tytuł Asesora IPMA® dla „Project Management Excellence Model” – Międzynarodowej Nagrody Doskonałości w Project Management. Przygotował dosłownie tysiące osób do certyfikacji logistycznej i PM (IPMA® i PMI®).

Prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych.
W obszarze narzędzi biznesowych unika myślenie przez „brand”, „logo” – preferuje skupianie się na konkretnych technikach, metodach i samej efektywności ich stosowania.
W 2016 roku współzałożył fundację FAIR dla promocji postaw etycznych w biznesie.

  • W 2016 roku uzyskał biznesowy tytuł DBA (Doctorate of Business Administration) w prestiżowym programie realizowanym na TiasNimbas Business School i Bradford School of Management, z akredytacją „Triple Crown”: EQUIS, AMBA, AACSB (drugi najlepszy w rankingu DBA – raport Financial Times). Jest w Polsce całkowicie pionierem tego tematu.
  • Absolwent z wyróżnieniem elitarnego programu MBA na George Simon Ohm Management Institut w Norymberdze (drugi najlepszy program MBA w Niemczech – raport McKinsey), laureat nagrody Schwan-Stabilo przyznawanej wąskiej grupie najlepszych absolwentów MBA.
  • Absolwent z wyróżnieniem Politechniki Gdańskiej – organizacja systemów produkcyjnych.

Autor, koordynator wielu dedykowanych programów szkoleniowych, jak i całych cykli rozwojowych, w tym największych (edukacja logistyczna) realizowanych w Polsce. Realizator ponad 850’ąt (ponad 2200 dni) udokumentowanych usług szkoleniowych. Współpracuje z instytucjami biznesowymi/doradczymi na rynku polskim, niemieckim i brytyjskim. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę kadry kierowniczej, planistów, logistyków, operatorów i PM’ów – rozwiązań czysto technicznych, organizacyjnych, usprawniających samą dokumentacje, jak i często informatycznych.

Prywatnie: żona i dwójka dzieci, żeglarz, nurek swobodny i scuba, designer UAV/RPA.

Staż trenerski:
19 lat, 850 szkoleń, około 2200 dni szkoleniowych.

Klienci:
3M, ABB, AKZO NOBEL, A-LAKIERNIA, ALCATEL-LUCENT, ALLEGRO, AM, AMTEK, ASSECO, ATENA, ATMOTERM, ATSI, AUDI, BCC, BERTELSMANN MEDIA, BOHAMET, BMW, BOMBARDIER TRANSPORTATION, BPSC, BROEN, BPH, BSH, CAN PACK, CASETECH, CITIGROUP, COCA-COLA HBC, COFRESCO, COMARCH, COMERCIAL UNION, CORRECT, DALKIA, DAKO, DĘBICA, DOVISTA, DR OETKER, DSG CANUSA, EATON, ELBUD, ELECTRIS, ELSTAR OILS, ELZAB, ENERGA – GDAŃSKA KOMPANIA ENERGETYCZNA, ERA, ERICSSON, ESSILOR, EXPOM, FAZOS, FINKORP ZPR, FLEXLINK SYSTEMS, FROST&SULLIVAN, GESTIND, GIWK, GRAHAM PACKAGING, GRUPA GOODYEAR, GRUPA LOTOS, GRUPA ŻYWIEC, GRUNER+JAHR, HERBAPOL, HERLITZ, HEWLETT PACKARD, HL DISPLAY, HOCHLAND, HOCHTIEF POLSKA, IKEA INDUSTRY GROUP, INSTYTUT ELEKTROTECHNIKI ZAKŁAD DOŚWIADCZALNY III, INWIDO PRODUCTION, IFS POLAND, INTERCELL, INWIDO SUPPLY, IRB, JANIKOSODA, JELFA, JZO, KDK, KEIPER, KIRCHHOF, KONGSKILDE, KOMPANIA PIWOWARSKA, KOTNIZ, KUJAWSKA FABRYKA MANOMETRÓW KFM, LACROIX, LOT, LOCKHEED MARTIN, LUCENT TECHNOLOGIES, LUG, LSMW, MAAG GEAR ZAMECH, MAGNETI MARELLI, MAGNETI MARELLI – PLASTIC COMPONENTS AND MODULES, MAHLE, MAN, MASTERFOODS, MIRACULUM, MOSTOSTAL WARSZAWA, MWV, NB, NDI, NEVAG, NOWOCZESNA FIRMA, NOWY STYL, NOVITA, NOVOL, OBSERWTORIUM ZARZĄDZANIA, ODITK, OLVIT, PBG, PEKAES, PESA, PFLEIDERER, PGNiG, PHILIPS LIGHTING FAREL MAZURY, PHILIPS POLSKA, PLANNJA, PLAST TEAM, POCH, POCZTA POLSKA, POLFA BOLESŁAWIEC, POLKOMTEL, POLMOR, POLPHARMA, POLSKA WODA, POLSKIE SIECI ELEKTROENERGETYCZNE, POŁUDNIOWY KONCERN ENERGETYCZNY, PRATT & WHITNEY, PRESS SERVICE, PROCONTACT, PROJEKTUS, PROMENS, PZ CUSSONS, PZL MIELEC SIKORSKY-LOCKHEED MARTIN, RAFAKO, REYNAERS, SCHWAN-STABILO, SEBN (SE BORDNETZE), SEGRO, SELPOL, SKOK IM. M. KOPERNIKA, SOKÓŁKA, SONY-ERICSSON, SPEC, STOCK, STREAMSOFT, SWEDWOOD GROUP, TAKATA-PETRI PARTS, TARGET, TECHNOLOGIE TWORZYW SZTUCZNYCH, TECHNISAT, TELEFONIKA, TESCO, TEVA, THOMSON POLKOLOR, TIETO ENATOR RTS, T-MOBILE, TNS OBOP, TRANSSYSTEM, TRW, TYCO, UNILEVER, WABCO, WALMARK, WARTA, WAVIN, WB ELECTRONICS, WIKA, WINCANTON, WSAIB, WSIZ, WSK MIELEC, WSK RZESZÓW, VOLVO, VORWERK AUTOTEC, VW, ZAKŁADY TABORU KOLEJOWEGO GNIEWCZYNA, ZBU MAJKOWSKI, ZPR, ZREW…

Publikacje:
Lazarski, A., „A study investigating the impact of different contextual factors on the quality of estimates.”, Unpublished paper delivered at Conference, International PMI® Congress, Warsaw, 09/10, 2010.
Lazarski, A., „Influence of motivation factors on tasks duration estimation process – is Goldratt always correct?”, Unpublished paper for newsletter: PMI® – Munich Chapter, 04/10, pp. 8-13, 2010.
Lazarski, A., „Limitations of the Theory of Constraints and Goldratt concept in optimizing project portfolios.”, Unpublished paper for newsletter: ODiTK, 02/10, 2010.
Lazarski, A., „Fight for a deadline”, Coaching (ISSN: 2081-3112), vol. 8 no. 5, pp. 52-55, 2011.
Lazarski, A. and Hussain, Z., „Is process repetitiveness contradicting project uniqueness? Place of Project Management in logistic world.” Logistyka, a jakość (ISSN: 1509–3719), vol. 82, no. 4, pp. 44-45, 2013.
Lazarski, A. and Hussain, Z., „Making use a new open-multipurpose framework for more realistic estimation process in project management.”, AM2016 Conference, Track 19: Organisational Transformation, Change and Development”, (ISSN: 978-0-9549608-9-6), 2016.

Zgłoszenie

Aby wysłać prosimy wypełnić poniższy formularz online.
Zgłoszenie można przesłać również faksem

Wydrukowany formularz proszę wysłać faksem pod numer 61 666 03 63

Zgłoszenie online

Dane firmy

Dane firmy do korespondencji

skopiuj z danych do faktury

Dane osoby kontaktowej

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika