Kontakt
Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl
Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63
Trener / trenerzy
pobierz katalog pdfOpis
UCZESTNIK ZDOBYWA PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI OBSŁUGI PLATFORMY ZARZĄDCZO – CONTROLLINGOWEJ DOCTOR COSTER® W ZAKRESIE OBSŁUGI I INTERPRETOWANIA DANYCH PREZENTOWANYCH Z WYKORZYSTANIEM KOKPITÓW MENEDŻERSKICH OPARTYCH NA TECHNOLOGII QLIKVIEW.
Wykorzystywane metody prowadzenia szkolenia:
• Wykład – wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
• Metody kształcenia aktywnego: warsztaty i ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem oprogramowania Doctor Coster® Dashboards.
Informacje dodatkowe
• Czas szkolenia obejmuje 2 dni.
• Każdy Uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych.
• Dla zapewnienia wysokiej efektywności szkolenia, liczba miejsc jest ograniczona
Szkolenie skierowanie jest do pracowników firm z wszystkich branż rozpoczynających lub zainteresowanych pracą z modułem Dashboards platformy zarządczo – controllingowej Doctor Coster®.
Zdobyta wiedza i umiejętności
- Filtrowanie i wyszukiwanie wybranych zakresów danych,
- Interpretowanie prezentowanych danych,
- Wykorzystanie funkcjonalności data discovery,
- Drillowanie danych,
- Wykorzystanie cyklicznych grup,
- Wykorzystanie interaktywnych tabel, wykresów i wskaźników,
- Tworzenie zakładek (Bookmark).
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do wykorzystania potencjału raportowego kokpitów menedżerskich. Forma szkolenia opiera się na praktycznych ćwiczeniach realizowanych w module Dashboards platformy zarządczo – controllingowej Doctor Coster®. Wykorzystywane są zestawy gotowych kokpitów menedżerskich.
- Zapoznanie ze środowiskiem QlikView:
- Podstawowe zasady poruszania się po kokpitach menedżerskich,
- Filtrowanie i wyszukiwanie danych,
- Wykorzystanie funkcjonalności interaktywnych wykresów, tabel, wskaźników.
- Interpretowanie i analizowanie danych operacyjnych i finansowych prezentowanych w gotowych kokpitach menedżerskich z zakresu:
- Analizy kosztów i rentowności:
- Sprzedanych produktów,
- Świadczonych usług,
- Sprzedanych grup produktowych,
- Sprzedanych grup usług,
- Klientów,
- Segmentów klientów,
- Całego przedsiębiorstwa.
- Analizy działań i procesów:
- Poziom kosztów i stawek działań podstawowych i usług wewnętrznych,
- Analiza kosztów stałych i zmiennych,
- Wielkości nośników kosztów działań,
- Symulacja rozliczenia kosztów niewykorzystanych na działania,
- Szczegółowa dekompozycja kosztów i stawek działań.
- Analizy zasobów, komórek organizacyjnych i pionów organizacyjnych:
- Poziom kosztów i stawek,
- Analiza kosztów stałych i zmiennych,
- Analiza potencjałów i wykorzystania zasobów,
- Wielkości nośników kosztów zasobów,
- Szczegółowa dekompozycja kosztów i stawek zasobów.
- Analizy kosztów i rentowności: