Kontakt
Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl
Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63
Trener / trenerzy
pobierz katalog pdfOpis
Przedmiotem szkolenia jest ciągłe doskonalenie czynności przy konserwacji urządzeń oraz zespołowe wypracowanie usprawnień w systemie utrzymania ruchu jak i również wzrosty efektywności wykorzystania maszyn i urządzeń produkcyjnych poprzez wykorzystanie współczynnika efektywności pracy linii technologicznej czy gniazda produkcyjnego.
Na zajęciach zostaną przedstawione zasady, metody i narzędzia, wykorzystywane w programie Kompleksowego Utrzymania Maszyn TPM (ang. Total Productive Maintenance).
Program TPM jest z powodzeniem wdrażany jest od wielu lat w przedsiębiorstwach japońskich i amerykańskich, gdzie przynosi znaczące korzyści finansowe.
Szkolenie adresowane jest do:
- personelu wszystkich szczebli zarządzania produkcją
- personelu działu utrzymania ruchu
- kierowników działów produkcyjnych
- operatorów linii produkcyjnych lub gniazd produkcyjnych
personelu działów jakości
Celem szkolenia jest:
- zaznajomienie uczestników z zasadami TPM (Total Productive Maintenance), metodologią zarządzania obszarem roboczym 5S, kontrolą wskaźnika produktywności maszyn i urządzeń OEE
- przekazanie umiejętności z zakresu wzrostu elastyczności – dostosowywania się do zmiennych potrzeb Klienta, szybszych dostaw z dobrą jakością, zmniejszenia czasów przestojów i kosztów produkcji,
- zwiększenia konkurencyjności, opracowywania instrukcji i standardów czyszczenia maszyn, wykorzystywania współczynnika OEE do obliczanie premii, redukcji błędów i wad produktów, awarii maszyn i urządzeń, czasu uruchamiania i regulacji maszyn
TPM – nowe podejście do zarządzania utrzymaniem ruchu
Program:
Dzień 1 (10:00 – 17:00)
1. Wstęp do produktywności
2. Co oznacza „Lean Manufacturing”
a. Wprowadzenie
b. Historia powstania Lean Manufacturing
3. Czym jest TPM – totalne zarządzanie utrzymaniem ruchu
a. Historia zarządzania
b. Rozwój koncepcji TPM
- Breakdown Maintenence, Preventive Maintenanc., Productive Maintenance, TPM
c. Cele TPM
4. Określenie strategii TPM dla firmy
a. Wybór obszarów, w których nastąpi wdrożenie Systemu TPM
b. Przedstawienie stanu obecnego
c. Rola i zadania Zespołu wdrażającego System TPM
5. Rola Działu Utrzymania Ruchu oraz Autonomos Maintenance
6. Sześć głównych strat – sposób kalkulacji, wzory i przykłady
a. Analiza strat
b. Działania celem eliminacji strat
Dzień 2 (09:00 – 15:30)
1. Wskaźnik efektywność wykorzystania czasu pracy maszyn – OEE
a. Wykorzystanie współczynnika OEE do obliczania premii
2. Metodologia wdrażania Systemu TPM
a. Wybór lidera
b. Edukacja Załogi
c. Wizualizacja wyników
3. Przedstawienie i omówienie poszczególnych filarów wchodzących w skład TPM
a. Omówienie formularzy, instrukcji oraz standardów potrzebnych do funkcjonowania Systemu TPM
b. Standardy czyszczenie i konserwacji
4. Wprowadzenie do technik wykorzystywanych w TPM
- 5”S”, JiT, SMED (skrócenie czasu przezbrojenia), kaizen, lekcja jednotematyczna – One Point Lessen, matryca umiejętności
5. System 5 S
- organizowania miejsca pracy, współpracujący z elementami Systemu TPM
6. Kaizen
- zasada ciągłego usprawniania przez małe grupy pracownicze.
Adam Łazarski MBA
Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Od siedemnastu lat zawodowo zajmuje się realizowaniem projektów reorganizacyjnych z zakresu zagadnień logistyki i planowania produkcji zgodnie z APICS®, tematyki Project Management zgodnie z PMBOK®, jak i Lean Manufacturing-Office.
Karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku od realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP – IFS. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami systemu SAP. Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Zawodowo prowadzi również tematy dostosowywania elementów metodyki oferowanej przez PMI® – do wymagań konkretnych przedsiębiorstw. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę Project Manager’a – rozwiązań informatycznych, dot. metod dokumentacji i komunikacji, jak i „czysto” organizacyjnych.
Przynależy do PMI®, gdzie publikuje – oddział PMI® Monachium. Jest również członkiem Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu cykli dydaktycznych dla polskich i zagranicznych firm doradczo – szkoleniowych. Ma udokumentowaną z realizację w okresie trzynastu lat ponad 750’u usług doradczych i szkoleniowych. Od 1999 roku wiodący konsultant w zakresie zarządzania projektami, jak i logistyki. Prelegent i moderator na konferencjach krajowych, jak i prelegent na konferencjach międzynarodowych.