Budget Spiritus Movens

19-20.09.2019 Toruń

Miejsce


Hotel Nicolaus****, ul. Ducha Świętego 14-16, Toruń

Data


19-20.09.2019

Kontakt


Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl

Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63

Koszt udziału


650 / 1750 zł *

Cena dla Członków ICV:

Udział w spotkaniu 650 zł*

Cena dla pozostałych osób:

Spotkanie 1750 zł*

* Ceny netto (zostanie doliczony 23% VAT). Cena nie zawiera kosztów noclegu.

Trener / trenerzy

dr Tomasz M. Zieliński,
Prezes Zarządu firmy ABC Akademia Sp. z o.o.
Andrzej Derkowski,
Lider Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz
zapisz się online
pobierz formularz pdf pobierz katalog pdf

Opis

Dołącz do Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz

Działalność Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) zorganizowana jest wokół grup roboczych.

Członkowie ICV spotykają się regularnie, kilka razy w roku, w ramach prac ponad 60 Regionalnych Grup Roboczych ICV w Polsce i na świecie. Spotkania mające warsztatowy charakter są dla naszych Członków platformą wymiany wiedzy, praktycznych doświadczeń oraz kontaktów.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów ICV wraz z Akademią Controllingu (Partner i wyłączny przedstawiciel ICV w Polsce) serdecznie zapraszają na kolejne spotkanie Regionalnej Grupy Roboczej ICV.

Budżetowanie

Budget Spiritus Movens - Spotkanie Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz

Budżetowanie jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem controllingowym w firmach. Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, studiów podyplomowych, które podejmują temat budżetowania, jednak w praktyce proces ten często nie działa jak powinien, kosztuje bardzo dużo czasu, angażuje bardzo wiele osób w organizacji i nie dostarcza odpowiednich, oczekiwanych wartości dla firmy. W wielu przypadkach proces budżetowania nie skupia się na tym co najważniejsze, nie adresuje we właściwy sposób potrzeb organizacji.

Dlaczego się tak dzieje i co zmienić, aby proces budżetowania dostarczał jak największą wartość dla organizacji?

Na spotkaniu zastanowimy się wspólnie nad kluczowymi pytaniami:

  • Jakie są największe wyzwania stawiane przed procesem budżetowania dzisiaj, jak i w przyszłości ?
  • Co należy zmienić w naszych procesach, aby sprostać tym wyzwaniom ?
  • Co zrobić, aby proces budżetowania był siłą napędową firmy a nie hamulcem rozwoju? Jak sprawić, by był inspiracją do nowego spojrzenia na sprawy, chwilą zatrzymania i refleksji nad tym co robimy i dokąd zmierzamy w organizacji ?
  • Co zrobić, aby proces budżetowania nie był czasem mozolnego wypełniania arkuszy budżetowych, a czasem wartościowych dyskusji o tym jak pokonać konkurencję, jak dostarczać klientom coraz więcej satysfakcji i jak w coraz bardziej rentowny sposób obsługiwać klientów ?
  • Jaka powinna być w takim procesie rola controllera przyszłości?
  • Jak taką rolę zbudować i rozwijać w organizacji ?

Do tak postawionych przed tym spotkaniem pytań, oczekiwań chcemy podejść w inny niż dotychczas sposób, dlatego spotkanie zostało podzielone na trzy bloki:

  • Wprowadzenie do tematu przez eksperta z olbrzymim doświadczeniem nie tylko z zakresu controllingu, ale także zarządzania - dzięki czemu dowiemy się nie tylko dokąd powinien zmierzać proces budżetowania, ale także spojrzeć na ten proces z perspektywy oczekiwań zarządzających organizacją i zainspirować do przemyśleń i dyskusji w dalszej części spotkania.
  • Wystąpienia członków ICV, doświadczonych praktyków controllingowych w ramach których przedstawią kluczowe aspekty procesu budżetowania z perspektywy swoich doświadczeń w organizacjach z różnych branż.
  • Cześć warsztatowa, w ramach której: najpierw w mniejszych zespołach poszukamy odpowiedzi na zdefiniowany kluczowe problemy procesu budżetowania, a następnie w formule moderowanej dyskusji przedstawimy wypracowane przez nas rozwiązania i pomysły.

Dla kogo organizujemy spotkanie ICV?

Spotkanie ICV poświęcone tematyce budżetowania adresowane jest do Członków ICV oraz tych wszystkich osób spoza Stowarzyszenia, które zainteresowane są tematyką budżetowania. Będzie to również doskonała okazja do podniesienia swoich kompetencji oraz zapoznania się z najnowszymi koncepcjami budżetowania, nowym trendami, zainspirowania do zmian w swoich organizacjach.

Na spotkanie w szczególności zapraszamy trzy grupy osób:  CONTROLLERÓW, FINANSISTÓW I MENEDŻERÓW

ICV - miejsce Twojego rozwoju

DLA CZŁONKÓW ICV:

Członkowie ICV mają atrakcyjne warunki uczestnictwa w spotkaniach swojego Stowarzyszenia.

JEŻELI NIE JESTEŚ CZŁONKIEM ICV:

to zapoznaj się z warunkami  członkostwa (przejdź do >>). Członkostwo w ICV opłacalne jest dla Twojego rozwoju oraz dla Twojej firmy!!!

DLA CONTROLLERÓW i FINANSISTÓW:

  • Controllerzy
  • Dyrektorzy Finansowi (CFO)
  • Główni Księgowi
  • Analitycy

DLA MENEDŻERÓW:

  • Członkowie zarządów
  • Dyrektorzy Zarządzający (CEO)
  • Dyrektorzy i kierownicy działów operacyjnych
  • Członkowie rad nadzorczych

Wiedza i praktyka

Przede wszystkim to nie będzie kolejne szkolenia z budżetowania. Spotkanie poprowadzone zostanie w formule forum ekspertów i dyskusji, nad tym jak zwiększyć wartość dodaną, którą dostarcza proces budżetowania.

Po raz kolejny spotykamy się w gronie doświadczonych praktyków biznesu z obszaru controllingu, w tym znamienitych Członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV), finansów i ludzi z „core biznesu”.

Stawiamy na formułę warsztatową i maksymalnie praktyczne podejście do tematu.

Na spotkaniu rozwiniesz swoje kompetencje, spotkasz osoby z różnych poziomów hierarchii, stanowisk i branż – dzięki temu poszerzysz swoje horyzonty. Ponadto spotkanie to doskonała okazja, by wysłuchać ciekawych case studies firm z Twojego regionu.

Spotkanie będzie tzw. spiritus movens podejścia do budżetowania, czyli zainspirowaniem uczestników do zmian w podejściu do tego, jak realizujemy budżetowanie w naszych organizacjach, bodźcem do zmian w organizacjach.

Dołącz do Grupy ICV Warszawa

Wymiana doświadczeń

Będzie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, pomysłów i idei oraz pozyskania cennych kontaktów.

Zdajemy sobie sprawę, że proces budżetowania wygląda różnie w różnych organizacjach, dlatego to spotkanie będzie miało formułę „szwedzkiego stołu”, na którym pojawi się wiele różnych rozwiązań, pomysłów oraz refleksji, z których każdy uczestnik będziemy mógł wybrać dla siebie to, co w jego ocenie może poprawić, usprawnić proces budżetowania w jego organizacji.

Andrzej Derkowski, Lider Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz

Zdobędziesz wiedzę o najnowszych trendach i kierunkach rozwoju.

Jesteśmy pewni, że będzie to bardzo dobrze zainwestowany czas – w rozwój Twoich kompetencji!

Podczas spotkań Grup Roboczych ICV realizujemy nasze motto:

Come Together!

Work Together!

Grow Together!

Dołącz do Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) i rozwijaj się razem z nami!Dołącz do ICV POLSKA

 

Chcemy, by każdy z uczestników wyszedł przynajmniej z 2-3 pomysłami, jak usprawnić i ulepszyć proces budżetowania w organizacji.

W praktyce w dojrzałych organizacjach rzadko udają się duże zmiany, większe szanse na sukces mają mikro zmiany tzn. zmiany drobnych elementów w procesie, które dają duże efekty, korzyści. Takich właśnie pomysłów na mikrozmiany będziemy poszukiwać w trakcie spotkania.

Zachęcamy uczestników spotkania, aby przed spotkaniem przesyłali nam pytania, które ich nurtują lub problemy, które chcieliby rozwiązać z szeroko rozumianego procesu budżetowania.

Andrzej Derkowski, Lider Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz

Ze spotkania wyjdziesz z głową pełną pomysłów dotyczących tego, jak w prosty sposób usprawnić i ułatwić swoją codzienną pracę.

Spotkanie to również doskonała okazja, by podzielić się swoimi spostrzeżeniami oraz problemami z controllerami, finansistami i menedżerami z różnych branż. Dzięki pracy w Grupach Roboczych ICV doskonalisz swoje komptencje oraz zdobywasz nowe, cenne kontakty biznesowe. Wierzymy, że wymiana doświadczeń w regionach daje ogromną wartość Członkom Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV).

Dołącz do nas i rozwijaj się razem z nami!

Dołącz do ICV POLSKA

Controlling to proces zarządczy

W Międzynarodowym Stowarzyszeniu Controllerów (ICV) koncentrujemy się na promowaniu wizji controllingu jako wspólnej pracy controllerów i menedżerów. Controlling jest procesem zarządczym – i w takim sposób go rozumiemy. Na spotkaniach Grup Roboczych ICV doskonalimy swoje umiejętności, dzięki którym możemy stać się partnerami biznesowymi kadry zarządzającej i realizować misję i filozofię controllingu opracowaną przez ICV we współpracy z IGC (International Group of Controlling) – zapoznaj się >>

Controlling - manager plus controller

Dzień I – 19 września 2019 r.

15:30 – 16:00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

16:00 ROZPOCZĘCIE SPOTKANIA

16:00 – 16:30 WPROWADZENIE DO SPOTKANIA

  1. Przedstawienie tematyki i koncepcji spotkania
  2. Przedstawienie uczestników spotkania
  3. Aktualności ICV

16:30 – 18:00 I BLOK TEMATYCZNY – Koncepcje budżetowania – nowe wyzwania

18:00 – 18:30 Przerwa kawowa

18:30 – 19:30 II BLOK TEMATYCZNY –  Praktyczne aspekty procesu budżetowania

19:30 KOLACJA + DYSKUSJE KULUAROWE

Dzień II – 20 września 2019 r.

09:00 ROZPOCZĘCIE 2 DNIA SPOTKANIA

09:00 – 10:30 III BLOK TEMATYCZNY – Praktyczne aspekty procesu budżetowania

10:30 – 10:45 Przerwa kawowa

10:45 – 12:15 IV BLOK TEMATYCZNY FORUM EKSPERTÓW – Część warsztatowa

Pracy nad wybranymi problemami, zagadnieniami związanych z procesem budżetowania – zagadnienia do dyskusji do ustalenia i konsultacji z uczestnikami spotkania.

12:15 – 12:30 Przerwa kawowa

12:30 – 14:00 V BLOK TEMATYCZNY FORUM EKSPERTÓW – Część warsztatowa

Przedstawienie wyników prac poszczególnych zespołów nad ustalonymi, wybranymi zagadnieniami związanymi z procesem budżetowania.

14:00 – 14:45 KWESTIE ORGANIZACYJNE

  1. Ocena spotkania
  2. Tematy kolejnych spotkania

14:45 – 15:30 Przerwa obiadowa

15:30 ZAKOŃCZENIE SPOTKANIA

Andrzej Derkowski 150

Andrzej Derkowski

Lider Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz, Dyrektor Departamentu Controllingu w Grupie NEUCA S.A.

Posiada 20 lat doświadczenia w zakresie tworzenia i rozwijania rozwiązań controllingowych w branży farmaceutycznej oraz w różnego rodzaju spółkach:  handlowych, produkcyjnych, marketingowych, centrach usług wspólnych, informatycznych.

Specjalizuje się w:

  • Nowoczesnym budżetowaniu zorientowanym na wzrost wartości przedsiębiorstwa,
  • Modelach rentowności produktów i klientów,
  • Business Intelligence – koncepcje, narzędzia, wspieranie procesów decyzyjnych,
  • Controllingu projektów

Andrzej jest związany z ICV od 2006 roku. W 2007 r. brał udział w zakładaniu Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz. Współtworzy program studiów podyplomowych „Business Controlling” na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, realizowany we współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Controllerów (ICV). Program ten został wyróżniony prestiżową akredytacją „Studia z Przyszłością”.

Prelegent i panelista na wielu Kongresach organizowanych przez ICV. Ekspert w dziedzinie controllingu. Otwarty na nowe spojrzenie, pomysły i zmiany.

dr-T.M.Zieliski-foto-150x150

dr Tomasz M. Zieliński

Dyrektor Zarządzający ICV POLSKA, Delegat na Polskę International Association of Controllers (ICV) – Internationaler Controller Verein. 

Odpowiada za przeniesienie zaawansowane Know-How dotyczącego controllingu na grunt Polski. Prezes Zarządu firmy ABC Akademia Sp. z o.o. – producenta platformy zarządczo-controllingowej Doctor Coster®. Prezes Zarządu i opiekun merytoryczny w Akademia Controllingu Sp. z o.o. Stały współpracownik Katedry Controllingu Analizy Finansowej i Wyceny w UEP.

Ekspert biznesowy, konsultant i wykładowca posiadający praktyczne doświadczenie w obszarze zarządzania kosztami i rentownością, controllingu, zarządzania procesowego oraz Business Intelligence. Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dziedzina: finanse, specjalność: controlling, rachunkowość.

Autor zasobowo-procesowego rachunku kosztów (ZPRK/RPCA), który jest wdrażany w dużych grupach kapitałowych oraz w przedsiębiorstwach jak: ORLEN Laboratorium, LOTOS Kolej, FirstData Poland, Electrolux, Komputronik, Sun Garden, Profim, Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, Energa Obrót, Blachotrapez, z branż produkcyjnych, usługowych, finansowych i handlowych. Autor pierwszej książki o koncepcji ZPRK/RPCA: Zieliński, T.M., 2017, Zasobowo-procesowy rachunek kosztów, Akademia Controllingu, Poznań, (967 stron).

Charyzmatyczny wykładowca na uniwersytetach ekonomicznych jak: UEP, SGH, . oraz Akademii Controllingu Sp .z o.o. Prelegent na wielu konferencjach dotyczących controllingu oraz systemów Business Intelligence.

Robert Mrowiński

Robert Mrowiński

Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz, Dyrektor Działu Analiz i Controllingu w POLOmarket Sp. z o.o.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradzaniu oraz dostarczaniu niezbędnej informacji kadrze zarządzającej. Inicjator wielu projektów. Odpowiedzialny za wdrożenie oraz wypracowanie rozwiązań związanych z:

  • grywalizacją dla pracowników,
  • standaryzacją i automatyzacją raportowania w oparciu o rozwiązania Business Intelligence,
  • programem lojalnościowym dla klientów,
  • strategią cenową,
  • szkoleniami z obsługi Excel,
  • budową strategii firmy,
  • usprawnieniami wielu procesów,
  • tworzeniem systemów motywacyjnych dla kadry zarządzającej.

Wykładowca studiów podyplomowych Business Controlling na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Miłosz Piontek

Miłosz Piontek

Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz, Dyrektor Finansowy – Szpital im. Biziela w Bydgoszczy

Od lat związany z branżą finansową i controllingową. Absolwent Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego głównym celem jest trwałe budowanie relacji biznesowych w oparciu o najnowocześniejsze metody zarządcze.

Jako wykładowca prowadził warsztaty ABC (Activity Based Costing) i ABC (Time Driven ABC) dla słuchaczy studiów podyplomowych Business Controlling na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Aleksander Rozman

Aleksander Rozman

Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Toruń-Bydgoszcz, Dyrektor Finansowy – CUK Ubezpieczenia

Doświadczony dyrektor finansowy z udowodnioną historią pracy w branży ubezpieczeniowej. Posiada silne finansowe kwalifikacje zawodowe w budżetowaniu, Microsoft Excel, umiejętności analityczne, SAP FI / CO i zarządzanie.

Zgłoszenie

Aby wysłać prosimy wypełnić poniższy formularz online.
Zgłoszenie można przesłać również faksem

Wydrukowany formularz proszę wysłać faksem pod numer 61 666 03 63

Zgłoszenie online

Dane firmy

Dane firmy do korespondencji

skopiuj z danych powyżej

Dane osoby kontaktowej

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika

Dane Uczestnika