Controlling kosztów sprzedaży- 1 dzień
Opis
Na szkoleniu zaprezentowane zostaną nowoczesne metody analizy i zarządzania kosztami sprzedaży według wymogów controllingu. Szkolenie dedykowane jest dla pracowników przedsiębiorstw o rozbudowanych strukturach kosztów sprzedaży.
Pracownicy działów sprzedaży i controllingu.
Wiedza i umiejętności: Zdobycie wiedzy w stopniu umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie systemu analizy kosztów sprzedaży według wymogów controllingu. Kompetencje społeczne: Zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników szkolenia na rynku E-pracy.
Prezentacja narzędzi zarządzania kosztami sprzedaży według wymogów controllingu.
Koszty sprzedaży w controllingu Koszty sprzedaży w rachunkowości finansowej i zarządczej. Identyfikacja kosztów procesów sprzedaży (transportu, prowizji, promocji, magazynowania) na potrzeby controllingu. Wielowymiarowe struktury kosztów sprzedaży (produkty, rynki, kanały i procesy sprzedaży) Ustalenie zakresów odpowiedzialności za koszty sprzedaży. Koszty zmienne i stałe oraz bezpośrednie i pośrednie w wielowymiarowej analizie kosztów sprzedaży. Planowane zmiennych i stałych kosztów sprzedaży. Adaptacja planu kont księgowych do identyfikacji kosztów sprzedaży według wymogów controllingu. Zarzadzanie budżetem kosztów sprzedaży Analiza odchyleń w budżecie kosztów sprzedaży. Ustalenia dopuszczalnych odchyleń w budźcie kosztów sprzedaży. Aktualizacja i uszczegóławianie budżetu kosztów sprzedaży w trakcie jego realizacji. Okresy aktualizacji budżetu kosztów sprzedaży. Rachunki marżowe identyfikujące koszty sprzedaży Stałe i zmienne koszty sprzedaży w wielowymiarowych rachunkach marżowych. Poziomy marż określające rentowność sprzedaży. Budowa bezpiecznych struktur sprzedaży z wykorzystaniem progów rentowności. Wpływ szczegółowej analizy kosztów sprzedaży na ceny Dywersyfikacja cen z uwzględnieniem szczegółowych kosztów sprzedaży. Ujęcie w kalkulacji cen kosztów związanych z terminami płatności oraz ryzykiem utraty należności. Ustalanie indywidualnych cen dla klientów uwzględniających koszty sprzedaży
dr Michał Chalastra Specjalista z zakresu controllingu, budżetowania, rachunkowości zarządczej i zintegrowanych systemów informacyjnych. Pracownik Katedry Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim. Członek Rady Programowej i redaktor czasopisma „Controlling i Zarządzanie”. Autor wielu artykułów z zakresu rachunkowości i controllingu. Konsultant, zrealizował liczne praktyczne wdrożenia systemów controllingu.