Program dyplomowy dla controllerów i finansistów – dowiedz się więcej!

Controlling sprzedaży – szkolenie jednodniowe

Opis

Zapraszamy na szkolenie, w trakcie którego zdobędziesz wiedzę z zakresu controllingu sprzedaży.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się nie tylko jak prawidłowo planować, monitorować i analizować wyniki zespołów handlowych, ale również jak stale doskonalić pracę sił sprzedaży i gdzie poszukiwać możliwości zwiększenia rentowności sprzedaży. Program szkolenia łączy w sobie również zagadnienia strategiczne i operacyjne. Szczególną uwagę poświęcimy polityce cenowej i zagadnieniom marżowości oraz wskaźnikom marketingowym, wykorzystywanym w controllingu sprzedaży.

Szkolenie uzupełnione będzie o praktyczne studia przypadków, a także szereg ćwiczeń, pomagających zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia.

 

1280 x 400 zdjęcia do działów szkoleń

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Dyrektorów Controllingu
  • Controllerów finansowych
  • Controllerów sprzedaży
  • Dyrektorów i menedżerów działów sprzedaży
  • Członków Zarządów i właścicieli przedsiębiorstw

  • zdobycie wiedzy z zakresu controllingu sprzedaży
  • zrozumienie czynników determinujących skuteczność i efektywność pracy zespołów sprzedażowych
  • poznanie narzędzi wykorzystywanych do planowania, analizy i oceny działań sprzedażowych, w tym wskaźników w sprzedaży
  • poznanie zagadnień zarządzania marżą oraz strategii cenowo-rabatowych
  • zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników na rynku pracy

  1. Pojęcie controllingu w kontekście sprzedaży, orientacja controllingu
    • czym jest controlling sprzedaży
    • rola controllingu sprzedaży
  2. Warunki prawidłowo funkcjonującego controllingu sprzedaży
  3. Determinanty efektywności sprzedaży
    • skuteczność a efektywność
    • model filarów dobrej sprzedaży
  4. Planowanie
    • metody planowania sprzedaży – ilościowe oraz jakościowe
    • budżetowanie kosztów sprzedaży
    • wyniki biznesowe, cele sprzedaży a aktywności handlowe
  5. Miary i wskaźniki wykorzystywane w sprzedaży
    • podstawowa analiza wyników sprzedaży
    • wskaźniki pozycji rynkowej firmy
    • wskaźniki realizacji celów sprzedażowych
    • mierniki relacji z klientami
  6. Polityka cenowo-rabatowa i zarządzanie marżą
    • strategie cenowe
    • pojęcie marży, analiza marży na różnych poziomach pokrycia
    • miary i wskaźniki
    • marżowość klientów
    • polityka rabatowa i jej wpływ na rentowność sprzedaży, kaskada cenowa, analiza pasma cenowego, średni poziom rabatów
    • elastyczność cenowa popytu
  7. Udzielanie informacji zwrotnej
    • projektowanie właściwego obiegu informacji zwrotnej
    • kokpit menedżerski