Miejsce
ONLINE
Data
15-16.02.2021
Kontakt
Marta Elimer
marta.elimer@akademiacontrollingu.pl
Tel. + 48 61 852 33 53
Fax. + 48 61 666 03 63
Koszt udziału
1690 zł netto *
Koszt szkolenia obejmuje: udział jednej osoby w dwudniowym szkoleniu, komplet materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia.
Promocje:
Promocja 20% Przy zgłoszeniu powyżej 2 osób z danej firmy, dla drugiej i kolejnej osoby udzielamy 20% rabatu.
Promocja 15% rabatu dla Członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV)
Szkolenie realizowane przy wykorzystaniu aplikacji MS Teams (dwie sesje w godzinach 9:00 – 14:00).
Opis
Zapraszamy na szkolenie, w trakcie którego zdobędziesz wiedzę z zakresy controllingu sprzedaży.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się nie tylko jak prawidłowo planować, monitorować i analizować wyniki zespołów handlowych, ale również jak stale doskonalić pracę sił sprzedaży i gdzie poszukiwać możliwości zwiększenia rentowności sprzedaży. Program szkolenia łączy w sobie również zagadnienia strategiczne i operacyjne. Szczególną uwagę poświęcimy polityce cenowej i zagadnieniom marżowości oraz wskaźnikom marketingowym, wykorzystywanym w controllingu sprzedaży.
Szkolenie uzupełnione będzie o praktyczne studia przypadków, a także szereg ćwiczeń, pomagających zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia.
– Dyrektorzy Controllingu
– Controllerzy
– Dyrektorzy i menedżerowie działów sprzedaży
– Członkowie Zarządów i właściciele przedsiębiorstw
– zdobycie wiedzy z zakresu controllingu sprzedaży
– zrozumienie czynników determinujących skuteczność i efektywność pracy zespołów sprzedażowych
– poznanie narzędzi wykorzystywanych do planowania, analizy i oceny działań sprzedażowych, w tym wskaźników w sprzedaży
– poznanie zagadnień zarządzania marżą oraz strategii cenowo-rabatowych
– zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników na rynku pracy
I DZIEŃ
- Pojęcie controllingu w kontekście sprzedaży, orientacja controllingu
- czym jest controlling sprzedaży
- rola controllingu sprzedaży
- controlling sprzedaży w różnych modelach biznesowych
- elementy controllingu sprzedaży
- Controlling strategiczny a operacyjny w sprzedaży i marketingu
- cele strategiczne a cele operacyjne
- narzędzia controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym
- Zrównoważona Karta Wyników
- Warunki prawidłowo funkcjonującego controllingu sprzedaży
- Analiza pozycji rynkowej przedsiębiorstwa
- analiza Kluczowych Czynników Sukcesu
- Mapy Grup Strategicznych
- metody portfelowe
- pozostałe narzędzia analizy pozycji rynkowej
- Procesowe ujęcie sprzedaży – implikacje dla controllingu
- czym jest proces sprzedaży
- analiza procesu sprzedaży
- wąskie gardła w procesie sprzedaży
- jak projektować skuteczne i efektywne procesy sprzedaży
- Determinanty efektywności sprzedaży
- skuteczność a efektywność
- model filarów dobrej sprzedaży
- okiem praktyka: obszary, w których najczęściej pozostaje pole do usprawnień
II DZIEŃ
- Planowanie
- metody planowania sprzedaży – ilościowe oraz jakościowe
- budżetowanie kosztów sprzedaży
- wyniki biznesowe, cele sprzedaży a aktywności handlowe
- Monitorowanie i analiza
- podstawowa analiza wyników sprzedaży
- pozostałe wskaźniki realizacji strategii i zadań sprzedażowych
- mierniki relacji z klientami
- wskaźniki w obszarze komunikacji marketingowej
- Udzielanie informacji zwrotnej
- projektowanie właściwego obiegu informacji zwrotnej
- kokpit menedżerski
- Doskonalenie
- koncepcja ciągłego doskonalenia w sprzedaży
- Polityka cenowo-rabatowa i zarządzanie marżą
- pojęcie marży, analiza marży na różnych poziomach pokrycia
- strategie cenowe
- polityka rabatowa i jej wpływ na rentowność sprzedaży
- Narzędzia wspierające controlling sprzedaży
dr Anna Sperska Dyrektor Zarządzająca w firmie doradztwa strategicznego oraz pracownik Katedry Biznesu Międzynarodowego na Uniwersytecie Gdańskim. Praktyk biznesu z ponad 12-letnim doświadczeniem menedżerskim. Jako Dyrektor Sprzedaży, a później konsultant skutecznie prowadziła restrukturyzacje obszarów handlowych. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu sprzedażą, ze szczególnym uwzględnieniem controllingu sprzedaży i ukierunkowaniem na wzrost efektywności procesów. Menedżer, konsultant, autor artykułów oraz wykładowca akademicki.
Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu sprzedażą i marketingiem ze szczególnym uwzględnieniem controllingu oraz finansowych aspektów sprzedaży. Pracę naukową dodatkowo poświęca badaniu źródeł konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, w tym roli sprzedaży i marketingu w procesie ekspansji międzynarodowej.
Dr Anna Sperska posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania, sprzedaży i marketingu, w tym 12-letnie na stanowiskach menedżerskich jako Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Sprzedaży, Pełnomocnik Zarządu i Prokurent, a wcześniej Kierownik Działu Marketingu i Kierownik Projektu. Jako Dyrektor Sprzedaży oraz Pełnomocnik Zarządu zarządzała kilkudziesięcioosobowymi zespołami sprzedaży, marketingu i analiz, skutecznie podnosząc efektywność podległych zespołów. Brała udział w projektach restrukturyzacyjnych oraz w dostosowaniu spółki do wymogów giełdowych. Ściśle współpracowała z Zarządem firmy przy tworzeniu i realizacji projektów strategicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach C.Hartwig Gdynia S.A., Danfoss LPM oraz Oldendorff Carriers GmbH, a także podczas realizacji wielu projektów doradczych dla firm różniej wielkości, z różnych branż. Jako konsultant prowadziła skuteczne procesy restrukturyzacyjne przedsiębiorstw oraz zespołów sprzedażowych.
Od 2018 roku związana również ze środowiskiem akademicki, obecnie jest wykładowcą w Instytucie Handlu Zagranicznego, na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego oraz w Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Jest też twórcą i opiekunem merytorycznym Studiów Podyplomowych „Zarządzanie Sprzedażą w Przedsiębiorstwie” w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.
Absolwentka Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim, Studium Podyplomowego „Zarządzanie Marketingowe na Rynku B2B” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, programu typu MBA „Management” realizowanego przez Canadian Management Institute (obecnie ICAN) oraz wielu szkoleń w obszarze sprzedaży i zarządzania. W 2019 roku uzyskała stopień doktora w dziedzinie Ekonomia i Finanse na Uniwersytecie Gdańskim.
Prywatnie mama 4-letniego Michała, pasjonatka sportów kynologicznych i jeździectwa.
Zgłoszenie
Aby wysłać prosimy wypełnić poniższy formularz online.
Zgłoszenie można przesłać również faksem
Wydrukowany formularz proszę wysłać faksem pod numer 61 666 03 63