Nowoczesny controlling zakupów – 1 dzień
Opis
Nowoczesne procesy zakupowe są coraz bardziej złożone i wymagają specjalistycznego oraz profesjonalnego wsparcia controllingowego. W obecnych czasach analiza i segmentacja wydatków w firmie stanowi kluczowe działanie dla controllingu zakupów. Controllerzy pełnią rolę partnerów biznesowych i wspierają menadżerów działów zakupów w podejmowaniu trafnych decyzji dla przedsiębiorstwa. Podczas szkolenia dowiesz się jak wdrażać nowoczesny controlling zakupów z wykorzystaniem koncepcji Controlling Process Model 2.0 (CPM 2.0)
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Cele szkolenia:
Jaki jest przebieg procesu zakupowego (sourcing i procurement)? Jak to wpływa na controlling zakupów. Jak zoptymalizować proces zakupowy? Jak skutecznie wdrażać optymalizacje procesu zakupowego z wykorzystaniem RPA, process mining itd. Najważniejszymi trendami w nowoczesnych procesach zakupowych jest wdrażanie takich koncepcji jak e-procurement, platformy zakupowe, spend cube, zakupy centralne, negocjacje internetowe. Kierunek rozwoju controllingu zakupów to partnerstwo biznesowe controllera i menedżera zakupów, którego celem jest optymalizacja procesu zakupów. Controlling jest procesem zarządczym, a jego sednem jest wspólna praca zespołowa menedżerów i controllerów. Proces ten polega na definiowaniu celów, planowaniu i sterowaniu organizacją w taki sposób, aby każdy decydent działał zorientowany na ustalony cel. Filozofia controllingu prezentowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV) jest dzisiaj uznawana na całym świecie. Podczas szkolenia dowiesz się jak przełożyć założenia koncepcji CPM 2.0 na strategiczny i operacyjny controlling zakupów. Do głównych zadań controllerów zakupów należy planowanie, sterowanie i monitorowanie obszaru zakupów oraz wspieranie menadżerów zakupów w procesie decyzyjnym poprzez dostarczanie transparentnej informacji zarządczej. Controller, aby móc pełnić taką rolę potrzebuj dogłębnej wiedzy na temat rynku zakupów oraz musi posiadać profesjonalną wiedze controllingową. Proces controllingu zakupów wspierany jest poprzez zastosowanie mierników KPI. Najpopularniejszymi są wielkość zakupów, koszt stały zakupów, liczba zamówień w danym okresie, sustainability & finance rating, odchylenia ceny materiału, kluczowe dane dotyczące rozwoju cen, poziom oszczędności. Podczas szkolenia dowiesz się jak wykorzystywać poszczególne KPI w controllingu zakupów. Istnieje wiele technik i narzędzi wspierających procesy zakupowe. Podczas szkolenia dowiesz się jakie z nich są szczególnie skuteczne. Omówione zostaną takie narzędzia jak: kategorie zakupowe, macierz Kraljica, metoda negocjacji szachowych, mapa strategiczna dostawców, cost breakdown. Podczas szkolenia przeprowadzone zostaną dyskusje i praktyczne case studies, które pozwolą przećwiczyć, zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia. Czy centralizacja zakupów w centrach usług wspólnych ma sens? Jakie procesy zakupowe można zaimplementować w SSC? Jak skutecznie przeprowadzić proces przejmowania procesów zakupowych do SSC? Podczas szkolenia dowiesz się z pierwszej ręki jaką rolę pełnią SSC w procesach zakupowych. Proces zakupowy to również całą logistyka zakupowa. Wiedza na temat warunków zakupowych wpływa na koszty nabycia towarów i usług w przedsiębiorstwach. Na szkoleniu dowiesz się czego należy unikać, aby nie narazić przedsiębiorstwa na niepotrzebne koszty i ryzyko.
DYREKTOR PROCESS CENTER W VOLKSWAGEN POZNAŃ. DYNAMICZNA MENEDŻER OBSZARÓW FINANSOWYCH I OPERACYJNYCH Z OGROMNYM DOŚWIADCZENIEM W MIĘDZYNARODOWYCH KORPORACJACH. Małgorzata posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania. Najważniejsze punkty jej doświadczenia to: Biegła w zakresie sprawozdawczości finansowej, budżetowania, rachunkowości zarządczej, analiz i automatyzacji procesów. Zmotywowana i zorientowana na wyniki, z dużym doświadczeniem w zespołowym opracowywaniu i prowadzeniu projektów IT w zakresie controllingu i zakupów. Obecnie kieruje pracą SSC (Shared Services Center), w którym wdrożyła wiele koncepcji automatyzacji procesów. Prowadzi projekty informatyczne z zakresu controllingu i zakupów. Małgorzata jest bardzo doświadczoną Menedżer ds. Controllingu z długą historią pracy w Volkswagen (międzynarodowej firmie produkcyjnej). Posiada szerokie kompetencje w zakresie sprawozdawczości finansowej, budżetowania, rachunkowości zarządczej i analiz. Obecnie kieruje pracą SSC (Shared Services Center), w którym wdrożyła wiele koncepcji automatyzacji procesów. Prowadzi projekty informatyczne z zakresu controllingu i zakupów. Od 2015 roku jest Członkiem Zarządu International Association of Controlling (ICV) w Niemczech, co daje jej duże możliwości współpracy z innymi firmami oraz dostęp do wszystkich aktualnych i przyszłych trendów finansowych. Małgorzata Podskarbi posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania. Najważniejsze punkty jej doświadczenia to: Obecnie jako Head of SSC jest odpowiedzialna za standaryzację, uproszczenie i optymalizację procesów zakupowych dla Grupy VW oraz bezpośrednio zarządza strukturą SSC. Jest odpowiedzialna za zarządzanie kompleksowymi działaniami zakupowymi w zakresie zadań operacyjnych. Jest kluczowym decydentem ds. Rozwoju RPA (Robotic Process Automation), partnerem dla IT oraz partnerem dla Menedżerów – nabywców międzynarodowych marek Grupy VW. Małgorzata Podskarbi
2012 – 2018 – Kierownik Controllingu Zakładowego w Volkswagen Poznań. Główne zadania: