ACBP - program dyplomowy dla controllerów i finansistów – dowiedz się więcej!

Sztuka motywacji – Jak umiejętnie motywować pracowników – 2 dni

Opis

Współcześnie coraz bardziej docenia się wartość pracownika dla dobra firmy i korzyści wynikające z inwestowania energii we właściwe zarządzanie zasobami ludzkimi. Jedną z podstawowych kwestii w tym obszarze jest umiejętne motywowanie pracowników do osiągania celów przedsiębiorstwa.

Proponowane szkolenie jest okazją do rozwinięcia kompetencji w zakresie skutecznego motywowania pracowników, tak by z zaangażowaniem i efektywnie osiągali cele firmy.

W trakcie szkolenia uczestnicy mają okazję przeanalizować własne doświadczenia w obszarze motywacji do pracy, co pozwoli nie tylko lepiej zrozumieć i utrwalić proponowane metody ale także wpływać na własną motywację do pracy w pożądanym kierunku.

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących stanowiska:

  • kierownicze
  • menedżerskie
  • liderów
  • brygadzistów

oraz osób, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie motywowania pracowników oraz poszerzyć świadomość w obszarze własnej motywacji, by w ten sposób sprzyjać osiąganiu zawodowych celów.

Celem szkolenia jest:

  • zdobycie wiedzy z zakresu zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu psychologii motywacji
  • poznanie narzędzi skutecznego motywowania
  • nabycie umiejętności w obszarze motywowania innych
  • uświadomienia czynników ryzyka, które wpływają na pojawienie się zjawiska wypalenia zawodowego w funkcjonowaniu osoby pracującej
  • nauka praktycznego rozwijania umiejętności potrzebnych do zdrowego funkcjonowania w pracy zawodowej

Sztuka motywacji – Jak umiejętnie motywować pracowników

Program:

1.Wprowadzenie

  • Rozpoczęcie szkolenia. Oczekiwania uczestników. Program i cele szkolenia. Dlaczego pracujemy? Mity motywacji.

2. Automotywacja menedżera – praca z własnymi zasobami

  • Pozytywny wpływ własnej automotywacji na pracowników
  • Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania i odpowiedzialności pracownika
  • Budowanie automotywacji oraz motywacji u innych, czerpanie nauki i siły z porażek – dlaczego pracę zaczynam od siebie?

3. Podstawowe założenia dotyczące motywowania pracowników

  • Różne podejścia do motywacji. Maslow, Mc Gregor, Herzberg, McClleland. Motywatory – lista motywatorów (czynniki motywujące i higieniczne). Co jest motywatorem, a co nie?
  • Środowisko pracy sprzyjające motywacji
  • Odwoływanie się do wartości profesjonalizmu, zespołowości, odpowiedzialności
  • Satysfakcja z pracy (osiągnięcia, codzienna radość z pracy, nadzieja na przyszłość)
  • Co motywuje pracowników? Czynniki motywujące i higieniczne – potrzeby zaspokajane przez firmę.Utożsamienie pracowników z firmą. Możliwości zaspakajania potrzeb motywujących przez menedżera
  • Motywacja finansowa i poza finansowa
  • Za co pracownicy lubią być docenieni (również odpowiednim słowem)
  • Ambitne cele – motywacja przez wyzwania

4. Skuteczne motywowanie pracowników – dobór indywidualnych motywatorów

  • Jak rozpoznawać motywację pracowników?
  • Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników
  • Psychologiczne aspekty braku zaangażowania w pracy, analiza przyczyn i skutków
  • Różne środki motywowania pracowników.

5. Brak motywacji jako problem do rozwiązania

  • Przyczyny po stronie firmy
  • Przyczyny po stronie szefa
  • Przyczyny po stronie pracownika

6. Praca z przekonaniami, modelami mentalnymi, założeniami utrudniającymi zrozumienie problemu

  • Szybkie vs wolne przetwarzanie informacji
  • Wpływ motywacji na efektywność rozwiązywania problemów
  • Zdolność do dostrzegania problemu z różnych perspektyw.
  • Postawa kreatywności w generowaniu rozwiązań vs. działania schematyczne
  • Myślenie systemowe o problemie vs. działania prowizoryczne
  • Docenianie każdej inicjatywy pracowników

7. Promowani kultury organizacji nastawionej na otwartej komunikacji i rozwiązywaniu problemów

  • Syndrom prostych rozwiązań – szukanie winnych nie załatwia sprawy
  • Pobudzanie do myślenia, inicjatywy, przedsiębiorczości
  • Inspirowanie i stymulowanie intelektualne pracowników
  • Gotowość do rozmawiania o problemach i trudnych sprawach

7. Zakończenie 

  • Podsumowanie sesji informacji zwrotnych. Przygotowanie Action planu.