ACBP - program dyplomowy dla controllerów i finansistów – dowiedz się więcej!

Budżetowanie projektów – jak tworzyć harmonogram, kosztorys i budżet projektu – 2 dni

Opis

Zapraszamy na szkolenie, w trakcie którego zdobędziesz wiedzę z zakresu budżetowania projektów. Poznasz narzędzia finansowe wykorzystywane do planowania i oceny efektywności realizowanych projektów.

Po warsztatach będziesz wiedzieć jak planować i zarządzać budżetem projektu.

Zdobyte wiadomości pozwolą na samodzielne planowanie różnego rodzaju przedsięwziąć według reguł zarządzania projektami.

dowiedz się jak tworzyć plan, kosztorys i budżet projektu

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się identyfikować pojedyncze etapy projektu, ustalać tzw. kamienie milowe w realizacji projektu. Ponadto poruszone zostaną zagadnienia związane z metodami ustalania budżetu projektu. Szczegółowo zostaną omówione kwestie dotyczące finansowego zarządzania projektami, monitorowania kosztów projektów.

 

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • Kierowników odpowiedzialnych za planowanie i realizacje projektów,
  • Specjalistów z działów ekonomicznych przedsiębiorstw zarządzanych projektowo,
  • Controllerów finansowych

  • Prezentacja praktycznych narzędzi budżetowania projektów oraz kontraktów.
  • Zdobycie wiedzy z zakresu budżetowania projektów i kontraktów. Poznanie narzędzi finansowych wykorzystywanych do planowania i oceny efektywności realizowanych projektów.
  • Zdobycie umiejętności planowania i zarządzania budżetem projektu. Zdobyte wiadomości pozwalają na samodzielne planowanie różnego rodzaju przedsięwziąć według reguł zarządzania projektami.
  • Zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników szkolenia na rynku pracy.

 

  1. Budżetowanie w przedsiębiorstwie zarządzanym projektowo
    • Planowanie struktury budżetu głównego przedsiębiorstwa
    • Łączenie budżetów projektów z budżetem przedsiębiorstwa
    • Tworzenie bezpiecznych struktur budżetu głównego z wykorzystaniem progów rentowności
    • Analiza wykonania budżetu głównego i zasady jego aktualizacji
    • Projekty a kontrakty biznesowe w budżecie głównym
  2. Proces planowania projektu
    • Cele projektu
    • Zgłaszanie i zatwierdzania projektów
    • Realizacja projektów
    • Rozliczenie projektów
  3. Harmonogram projektu
    • Identyfikacja pojedynczych etapów projektu
    • Ustalanie i rola kamieni milowych projektu
    • Wielowymiarowy zakres planowania projektu
  4. Kosztorys projektu
    • Metody planowania pojedynczych pozycji kosztów projektu
    • Klasyfikacja pozycji projektu według ich istotności
    • Dobór metod planowania do specyfiki poszczególnych pozycji przychodów i kosztów
    • Analiza rentowności i poziomy marży w budżecie projektu
    • Progi rentowności w projekcie
    • Kalkulacja ceny
  5. Budżet projektu
    • Rzeczowy i finansowy budżet projektu
    • Metoda memoriałowa i kasowa w budżecie projektu
    • Budżet przepływów finansowych według terminów płatności
    • Relacja budżetu projektu z budżetem głównym przedsiębiorstwa
    • Koszty świadczeń wewnętrznych w budżecie projektu
  6. Analiza realizacji budżetu projektu
    • Okresy analizy realizacji budżetu projektu
    • Ustalenie dopuszczalnych odchyleń od budżetu projektu
    • Zmiany budżetu projektu w fazie realizacji
  7. Rozliczanie kosztów świadczeń wewnętrznych na projekty
    • Identyfikacja centrów kosztów w przedsiębiorstwie zarządzanym projektowo na potrzeby rozliczeń wewnętrznych
    • Metody techniczne rozliczeń kosztów świadczeń wewnętrznych
    • Przykłady rozliczeń kosztów świadczeń wewnętrznych na projekty
    • Rozliczanie kosztów w czasie na projekty
  8. Przystosowanie planu kont księgowych do wymogów zarządzania projektami
    • Konta zespołów 4, 5 i 7
    • Konta pozabilansowe
  9. Koszty finansowe w budżecie projektu
    • Koszty finansowania zewnętrznego w budżecie projektu
    • Koszty zamrożenia własnych środków finansowych
    • Wskaźniki NPV i IRR w analizie rentowności projektu