Program dyplomowy dla controllerów i finansistów – dowiedz się więcej!

Zarządzanie projektami w oparciu o PMI – PMBOK® – 1 dzień

Opis

  • Usystematyzowanie pojęć, użycia narzędzia i umiejętności umożliwiających „szybki start” z projektem.
  • Uzyskanie wspólnego języka z zakresu Project Management.
  • Poznanie zasad i narzędzi używanych w pracy w środowisku wieloprojektowym.
  • Poznanie metody łańcucha krytycznego (CCM) i praktycznego stosowania teorii ograniczeń (TOC).
  • Nabycie umiejętności wykorzystywania konkretnej dokumentacji i realizacji procedur pracy w projekcie zadaniowym.
  • Obniżenie ryzyka wprowadzania zmian.
  • Umożliwienie podjęcia wyzwania adaptacji/budowy formalnej metodyki PM w przedsiębiorstwie.
  • Nabycie umiejętności praktycznego zarządzania ryzykiem i powiązania go z systemem motywacyjnym.
  • Optymalizacja alokacji zasobów do zadań – sprzęt, ludzie, materiały.
  • Usprawnienie procesu uczenie się na projektach – lessons learned.
  • Usprawnienie budowy zespołu i doboru kierownika projektu.
  • Zobiektywizowanie metod szacowania (pracochłonność, czas, koszt).

Przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. W ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych” przykładów opartych o doświadczenia autora zebranych na terenie Polski, Szwecji, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Oparcie szkolenia na wzajemnie uzupełniających się metodach:

  • Wykłady tematyczne.
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe wraz z komentarzami i dyskusją.
  • Warsztaty oparte o doświadczenia autora wyniesione z realizowanych przedsięwzięć jak i wiedzy pozyskanej w trakcie praktyki doradczo-szkoleniowej (lista referencyjna).
  • Wykorzystywanie do wizualizacji obliczeń (np. harmonogramy, ścieżka i łańcuch krytyczny) dedykowanego oprogramowania (np. MSProject, Primavera).
  • Większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (użyty tablet) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelniejsze obrazy, które każdy uczestnik może zabrać po szkoleniu ze sobą w postaci plików graficznych.

  • Skracanie terminów i realizacji projektów.
  • Przećwiczenie praktycznych narzędzi do sprawnego wspólnego przygotowania projektu.
  • Usystematyzowanie wiedzy i wytworzenie ujednoliconych standardów zarządzania projektami w oparciu o metodykę PMI – PMBoK®.
  • Stworzenie modelu pracy zespołowej w oparciu o najlepsze praktyki Project Management.

1. Wprowadzenie

Poznajemy pojęcia dotyczące definicji projektu, jego cyklu życia, roli i odpowiedzialności kierownika projektu, funkcji pełnionych przez kartę projektu, relacji między strukturą organizacyjną firmy, a realizacją projektów, jak i dokument definicji projektu.

2. Procesy rozpoczęcia

Skupiamy się tu na zadaniach związanych z kształtowaniem zespołu projektowego, oszacowaniem zasobów, weryfikacji alternatywnych rozwiązań i finalnie określeniu statutu zespołu.

3. Zarządzania zasobami ludzkim i zespołem

W projekcie Skupiamy się tu na tym, „co różni zespół mistrzów od mistrzowskiego zespołu”, dowiadujemy się jak budować skutecznie zespół, analizujemy typowania zachowania zespołu w zależności od fazy projektu, rodzaje postaw indywidualnych uczestników projektu (jak je wykorzystywać, maksymalizować lub minimalizować).

4. Główne procesy planowania

Na tym etapie określamy plan bazowy wymagań klienta względem projektu, budujemy strukturę podziału prac, definiujemy „pakiety robocze”.

5. Planowanie – zarządzanie ryzykiem

Poznajemy definicję, rodzaje ryzyk, metody identyfikacji i zarządzania ryzykiem, metody oceny, hierarchizacji i ilościowej analizy ryzyk, kształtowania podejścia pro-aktywnego, a nie reaktywnego.

6. Planowanie –szacowanie

Skupiamy się tu na metodach dotyczących określania czasu projektu, wymaganej puli zasobów, kosztów projektu, budowania i zarządzania rezerwą czasową i kosztową w projekcie.

7. Planowanie – harmonogram

Poznajemy terminologię związaną z opracowywaniem harmonogramów, związek między strukturą podziału prac a diagramem sieciowym, metodę kalkulacji ścieżki krytycznej jak i łańcucha krytycznego.

8. Realizacja i kontrola – zmiany w projekcie

Analizujemy znaczenie i cel kontroli projektu wraz z uwzględnieniem etapów kontroli, poznajemy definicję, znaczenie i zawartość książki kontrolnej projektu, dowiadujemy się jak budować system kontroli, zajmujemy się tutaj również zagadnieniami związanymi z zarządzaniem jakością w projekcie.

ADAM ŁAZARSKI, DBA(PhD), MBA, Dipl.-Ing.

Zajmuje się od 25 lat realizowaniem projektów reorganizacyjnych, doradczych, audytowych, informatycznych dotyczących zagadnień logistyki, harmonogramowania, planowania produkcji (ERP, APS, MRPII, WMS), z uwzględnieniem ASCM® – łańcucha dostaw, jak i tematyki Manufacturing Excellence. Karierę zawodową rozpoczął w 1999 r. od realizacji projektów wdrożeniowych systemu ERP (IFS). Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami SAP.

Przynależy do Polskiego Towarzystwa Logistycznego i chapteru PMI® w Monachium. Jest twórcą m.in. sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożeń RFID w sektorze FMCG – na rynku międzynarodowym.
Opracował (7 lat) kontekstowy framework redukujący błąd szacowania w harmonogramach jednostkowych, np. produkcja ETO, platformę metod – natychmiast dopasowującą narzędzia do konkretnego kontekstu/praktyki biznesowej. PMI® uznała to podejście na poziomie R.E.P.

Prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych. W obszarze narzędzi planistycznych unika myślenia przez „brand” czy „logo” danego systemu. Preferuje skupianie się na unikatowej specyfice/praktyce pracy, funkcjonalnościach, jak i na analogiach miedzy firmami, branżami, rynkami i tworzeniu dopasowanych rozwiązań.

• W 2016 r. uzyskał biznesowy tytuł DBA (Doctorate of Business Administration) w prestiżowym programie realizowanym na TiasNimbas Business School i Bradford School of Management, z akredytacją „Triple Crown”: EQUIS, AMBA, AACSB (drugi najlepszy program DBA – raport Financial Times). W Polsce jest w peni pionierem tego tematu.
• Absolwent z wyróżnieniem elitarnego programu MBA na Georg-Simon-Ohm Management-Institute w Norymberdze (drugi najlepszy program MBA w Niemczech – raport McKinsey), laureat nagrody Schwan-Stabilo przyznawanej wąskiej grupie najlepszych absolwentów MBA.
• Absolwent z wyróżnieniem Politechniki Gdańskiej – organizacja systemów produkcyjnych.
• Autor, koordynator wielu dedykowanych programów szkoleniowych, jak i całych cykli rozwojowych, w tym największych (edukacja logistyczna) realizowanych w Polsce.

Staż trenerski:
25 lat, 1100 szkoleń, około 2500 dni szkoleniowych.

Prowadził warsztaty, a także świadczył dedykowane usługi szkoleniowe, doradcze, audytowe lub wdrożeniowe/integracyjne – ERP dla następujących przedsiębiorstw (wyszczególnienie nie ujmuje firm uczestników spotkań otwartych):
3M, ABB, AKZO NOBEL, A-LAKIERNIA, ALCATEL-LUCENT, ALLEGRO, ALSECCO, AL-TECH, AM, AMPLUS, AMTEK, ASSECO, ATENA, ATMOTERM, ATSI, AUDI, AVIVA, BCC, BERTELSMANN MEDIA, BMW, BOHAMET, BOMBARDIER TRANSPORTATION, BPSC, BROEN, BPH, BSH, CAN PACK, CASETECH, CITIGROUP, COFRESCO, COCA-COLA HBC, COFRESCO, COMARCH, COMERCIAL UNION, CORRECT, CTM, DALKIA, DAKO, DANONE WATERS, DĘBICA, DOVISTA, DR OETKER, DSG CANUSA, DSR, EATON, ELBUD, ELECTRIS, ELSTAR OILS, ELZAB, ENERGA – GDAŃSKA KOMPANIA ENERGETYCZNA, ERA, ERICSSON, ESSILOR, EUROFOAM, EUROPA SYSTEMS, EXPOM, FARM FRITES, FAZOS, FINKORP ZPR, FLEXLINK SYSTEMS, FROST&SULLIVAN, GESTIND, GIWK, GRAHAM PACKAGING, GRUPA GOODYEAR, GRUPA LOTOS, GRUPA ŻYWIEC, GRUNER+JAHR, HERBAPOL, HERLITZ, HEWLETT PACKARD, HL DISPLAY, HOCHLAND, HOCHTIEF POLSKA, HYDROPRESS, IKEA INDUSTRY GROUP, INTERPLASTIC, INSTYTUT ELEKTROTECHNIKI ZAKŁAD DOŚWIADCZALNY III, INWIDO PRODUCTION, IFS POLAND, INTERCELL, INWIDO SUPPLY, IRB, JACOBS, JANIKOSODA, JELFA, JOST POLSKA, JZO, KAMPMANN, KDK, KEIPER, KIRCHHOF, KONGSKILDE, KOMPANIA PIWOWARSKA, KOTNIZ, KUJAWSKA FABRYKA MANOMETRÓW KFM, LACROIX, LAMAR, LA RIVE, LISNER, LOT, LEKAM, LOCKHEED MARTIN, LUBASZKA, LUCENT TECHNOLOGIES, LUG, LSMW, MAAG GEAR ZAMECH, MAGNETI MARELLI, MAGNETI MARELLI – PLASTIC COMPONENTS AND MODULES, MAHLE, MAN, MASTERFOODS, MEDIA MARKT, MIRACULUM, MOSTOSTAL WARSZAWA, MWV, NB, NDI, NEVAG, NOWOCZESNA FIRMA, NOWY STYL, NOVITA, NOVOL, NTPT, OBSERWTORIUM ZARZĄDZANIA, ODITK, OLVIT, PBG, PEKAES, PERI, PESA, PFLEIDERER, PGNiG, PHILIPS LIGHTING FAREL MAZURY, PHILIPS POLSKA, PILKINGTON, PLANNJA, PLAST TEAM, POCH, POCZTA POLSKA, POLFA BOLESŁAWIEC, POLKOMTEL, POLMOR, POLPHARMA, POLSKA WODA, POLSKIE SIECI ELEKTROENERGETYCZNE, POŁUDNIOWY KONCERN ENERGETYCZNY, PRATT & WHITNEY, PRESS SERVICE, PROCONTACT, PROJEKTUS, PROMENS, PZ CUSSONS, PZL MIELEC SIKORSKY-LOCKHEED MARTIN, RAFAKO, REHAU, REYNAERS, SCHWAN-STABILO, SEBN (SE BORDNETZE), SEGRO, SELPOL, SKOK IM. M. KOPERNIKA, SOKÓŁKA, SONY-ERICSSON, SPEC, STOCK, STREAMSOFT, SWEDWOOD GROUP, TAKATA-PETRI PARTS, TARGET, TECHNOLOGIE TWORZYW SZTUCZNYCH, TECHNISAT, TELEFONIKA, TESCO, TEVA, THOMSON POLKOLOR, THONI ALUTEC, TIETO ENATOR RTS, T-MOBILE, TNS OBOP, TRANSSYSTEM, TRW, TYCO, UNILEVER, WABCO, WALMARK, WARTA, WAVIN, WB ELECTRONICS, WIKA, WINCANTON, WSAIB, WSIZ, WSK MIELEC, WSK RZESZÓW, VOLVO, VORWERK AUTOTEC, VW, YETICO, ZAKŁADY TABORU KOLEJOWEGO GNIEWCZYNA, ZBU MAJKOWSKI, ZPR, ZREW.