Adam Łazarski, DBA(PhD), MBA

Ekspert w zakresie produkcji i logistyki

adam zoom

ADAM ŁAZARSKI, DBA(PhD), MBA, Dipl.-Ing.

Zajmuje się od 22 lat realizowaniem projektów reorganizacyjnych, doradczych i informatycznych – głównie z zakresu zagadnień planowania i harmonogramowania produkcji (APS, MRPII, Industrie 4.0, ASCM®), jak i tematyki Lean Management. Przynależy do chapter’u PMI® w Monachium – dopasowuje elementy metodyki prowadzenia projektów do wymagań konkretnych przedsiębiorstw.

Rozpoczął pracę zawodową w 1999 roku od realizacji przedsięwzięć wdrożeniowych systemu ERP (IFS) w obszarach produkcji. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami SAP. Przynależy do Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Jest twórcą sprawdzonej w praktyce metody wdrażania RFID w sektorze FMCG – na rynku międzynarodowym. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę kadry kierowniczej, planistów, liderów Lean, logistyków, magazynierów, operatorów maszyn i PM’ów. Rozwiązań organizacyjnych i informatycznych.

  • W 2016 roku uzyskał biznesowy tytuł DBA(PhD) (Doctorate of Business Administration) w prestiżowym programie realizowanym na TiasNimbas Business School i Bradford School of Management – posiadający akredytacją „Triple Crown”: EQUIS, AMBA, AACSB (w „top ten” rankingu DBA – raport Financial Times). Jest w Polsce pionierem tego tematu.
  • Absolwent z wyróżnieniem programu MBA na George Simon Ohm Management Institute w Norymberdze (drugi najlepszy program MBA w Niemczech – raport McKinsey), laureat nagrody Schwan-Stabilo przyznawanej wąskiej grupie najlepszych absolwentów MBA.
  • Absolwent z wyróżnieniem Politechniki Gdańskiej – organizacja systemów produkcyjnych.

Dla realizujących projekty, rozwinął (7’em lat) kontekstowy framework – dobierający narzędzia PM do konkretnego biznesu i redukujący błąd szacowania. Framework pozwala też uniknąć teoretycznych rozważań pt. „która metodyka jest lepsza”. PMI® akredytowała (2017) to podejście na poziomie R.E.P. W karierze zawodowej jest to drugi uzyskany R.E.P. Posiada też tytuł Asesora IPMA® dla „Project Management Excellence Model” – Międzynarodowej Nagrody Doskonałości w Project Management. Przygotował dosłownie tysiące osób do certyfikacji PM (IPMA® i PMI®), jak i logistycznej.
W postrzeganiu narzędzi biznesowych unika myślenia przez „brand”, „logo” – preferuje skupianie się na analogiach, konkretnych technikach, metodach i samej efektywności ich stosowania. Prelegent na konferencjach krajowych i zagranicznych. Autor, koordynator wielu dedykowanych programów szkoleniowych, jak i całych cykli rozwojowych, w tym największych (edukacja logistyczna) realizowanych w Polsce. Realizator ponad 1000 (około 2500 dni) udokumentowanych usług szkoleniowych i doradczych. Współpracuje z instytucjami biznesowymi na rynku polskim, niemieckim i brytyjskim.

Prywatnie: żona i dwójka dzieci, żeglarz, nurek swobodny i scuba, designer UAV.

 Staż trenerski:

22 lat, 1000+ szkoleń, około 2500 dni szkoleniowych.

Prowadził projekty wdrożeniowe, jak i dedykowane warsztaty menedżerskie m.in. dla:

3M, ABB, ADIENT, AKZO NOBEL, A-LAKIERNIA, ALCATEL-LUCENT, ALLEGRO, ALSECCO, AL-TECH, AM, AMPLUS, AMTEK, ASSECO, ATENA, ATMOTERM, ATSI, AUDI, AVIVA, BAKER, BCC, BERTELSMANN MEDIA, BMW, BOHAMET, BOMBARDIER TRANSPORTATION, BPSC, BROEN, BPH, BSH, CAN PACK, CASETECH, CHAIR CONCEPT, CITIGROUP, COFRESCO, COCA-COLA HBC, COFRESCO, COMARCH, COMERCIAL UNION, CORRECT, CTM, DALKIA, DAKO, DANONE WATERS, DĘBICA, DOVISTA, DR OETKER, DSG CANUSA, DSR, EATON, ELBUD, ELECTRIS, ELSTAR OILS, ELZAB, ENERGA – GDAŃSKA KOMPANIA ENERGETYCZNA, ERA, ERICSSON, ESSILOR, EUROFOAM, EUROPA SYSTEMS, EXPOM, FARM FRITES, FAZOS, FIBRAIN, FINKORP ZPR, FIDELITY INFORMATION SERVICES, FLEXLINK SYSTEMS, FROST&SULLIVAN, GESTIND, GIWK, GRAHAM PACKAGING, GRUPA GOODYEAR, GRUPA LOTOS, GRUPA ŻYWIEC, GRUNER+JAHR, HERBAPOL, HERLITZ, HEWLETT PACKARD, HL DISPLAY, HOCHLAND, HOCHTIEF POLSKA, HUSQVARNA, HYDROPRESS, IKEA INDUSTRY GROUP, INTERPLASTIC, INSTYTUT ELEKTROTECHNIKI ZAKŁAD DOŚWIADCZALNY III, INWIDO PRODUCTION, IFS POLAND, INTERCELL, INWIDO SUPPLY, IRB, JACOBS DOUWE EGBERTS, JANIKOSODA, JELFA, JOST POLSKA, JZO, KAMPMANN, KDK, KEIPER, KIRCHHOF, KONGSKILDE, KOMPANIA PIWOWARSKA, KOTNIZ, KUJAWSKA FABRYKA MANOMETRÓW KFM, LACROIX, LACTALIS, LAMAR, LAPP, LA RIVE, LISNER, LOT, LEKAM, LENZE, LOCKHEED MARTIN, LUBASZKA, LUCENT TECHNOLOGIES, LUFTHANSA, LUG, LSMW, MAAG GEAR ZAMECH, MAGNETI MARELLI, MAGNETI MARELLI – PLASTIC COMPONENTS AND MODULES, MAHLE, MAN, MASTERFOODS, MEDIA MARKT, MIRACULUM, MOSTOSTAL WARSZAWA, MWV, NB, NDI, NEVAG, NOWOCZESNA FIRMA, NOWY STYL, NOVITA, NOVOL, NTPT, NUTRICIA, OBSERWTORIUM ZARZĄDZANIA, ODITK, OLVIT, PBG, PEKAES, PERI, PESA, PFLEIDERER, PGNiG, PHILIPS LIGHTING FAREL MAZURY, PHILIPS POLSKA, PILKINGTON, PLANNJA, PLAST TEAM, POCH, POCZTA POLSKA, POLFA BOLESŁAWIEC, POLKOMTEL, POLMOR, POLPHARMA, POLSKA WODA, POLSKIE SIECI ELEKTROENERGETYCZNE, POŁUDNIOWY KONCERN ENERGETYCZNY, POWER TRAIN, PRATT & WHITNEY, PRESS SERVICE, PROCONTACT, PROJEKTUS, PROMENS, PRONAR, PZ CUSSONS, PZL MIELEC SIKORSKY-LOCKHEED MARTIN, RAFAKO, REHAU, REYNAERS, SCHWAN-STABILO, SEBN (SE BORDNETZE), SEGRO, SELPOL, SKOK IM. M. KOPERNIKA, SOKÓŁKA, SONY-ERICSSON, SOPEM, SPEC, STADLER, STOCK, STREAMSOFT, SWEDWOOD GROUP, TAKATA-PETRI PARTS, TARGET, TECHNOLOGIE TWORZYW SZTUCZNYCH, TECHNISAT, TELEFONIKA, TESCO, TEVA, THOMSON POLKOLOR, THONI ALUTEC, TIETO ENATOR RTS, T-MOBILE, TNS OBOP, TRANSSYSTEM, TRW, TYCO, UNILEVER, WABCO, WALMARK, WARTA, WAVIN, WB ELECTRONICS, WIKA, WILLSON & BROWN, WINCANTON, WSAIB, WSIZ, WSK MIELEC, WSK RZESZÓW, VOLVO, VORWERK AUTOTEC, VW, XEOS, YETICO, ZAKŁADY TABORU KOLEJOWEGO GNIEWCZYNA, ZBU MAJKOWSKI, ZPR, ZREW

Publikacje:

Lazarski, A., „A study investigating the impact of different contextual factors on the quality of estimates.”, Unpublished paper delivered at Conference, International PMI® Congress, Warsaw, 09/10, 2010.

Lazarski, A., „Influence of motivation factors on tasks duration estimation process – is Goldratt always correct?”, Unpublished paper for newsletter: PMI® – Munich Chapter, 04/10, pp. 8-13, 2010.

Lazarski, A., „Limitations of the Theory of Constraints and Goldratt concept in optimizing project portfolios.”, Unpublished paper for newsletter: ODiTK, 02/10, 2010.

Lazarski, A., „Fight for a deadline”, Coaching (ISSN: 2081-3112), vol. 8 no. 5, pp. 52-55, 2011.

Lazarski, A. and Hussain, Z., „Is process repetitiveness contradicting project uniqueness? Place of Project Management in logistic world.” Logistyka, a jakość (ISSN: 1509–3719), vol. 82, no. 4, pp. 44-45, 2013.

Lazarski, A. and Hussain, Z., „Making use a new open-multipurpose framework for more realistic estimation process in project management.”, AM2016 Conference, Track 19: Organisational Transformation, Change and Development”, (ISSN: 978-0-9549608-9-6), 2016.

Advantages and limitations of the quantitative data analysis of the coaching performance and results. Is coaching really effective? Are surveys conducted after the coaching sessions representing the best tool to gather data?

autor:
Lazarski, A.
Czytaj

Fight for a deadline

autor:
Lazarski, A.
Czytaj

Influence of motivation factors on tasks duration estimation process – is Goldratt always correct?

autor:
Lazarski, A.
Czytaj

Limitations of the Theory of Constraints and Goldratt concept in optimizing project portfolios

autor:
Lazarski, A.
Czytaj

Powtarzalność procesów sprzeczna z unikalnością projektów? Czyli miejsce project management w logistyce

autor:
Lazarski, A., Hussain, Z.,
Czytaj

Szkolenia zamknięte trenera

Pozostali trenerzy