Trening umiejętności komunikowania i prezentowania dla finansistów i controllerów – 2 dni
19-20.10.2023, Poznań
Opis
Szkolenie zostało opracowane na podstawie modelu kompetencji International Association of Controllers – ICV oraz International Group of Controlling- IGC. Praktyka zarządzania w branży analizy danych biznesowych zmierza w kierunku rozwijania umiejętności przywódczych u controllerów. Zawsze bazą w tym zawodzie jest twarda wiedza fachowa, ale środowisko organizacji oczekuje od controllerów również zdolności do przewodzenia, wspierania a nawet uczenia menedżerów jak interpretować liczby.
Stereotyp zawodowców zajmujących się liczbami opisuje ich jako osoby raczej mało komunikatywne. Analiza wskaźników i zmian w procentach na pierwszy rzut oka rzeczywiście nie daje pola do krasomówczych wypowiedzi. Jednak za arkuszami i wykresami kryją się niezwykle ważne rozmowy, w których ważna jest umiejętność słuchania, analizy informacji, prezentowania wniosków a nawet motywowania do podjęcia decyzji. Controller, jak każdy specjalista, uzyskuje wyniki w swojej pracy nie tylko dzięki posiadanej wiedzy. Ważne są również umiejętności osobiste, które decydują o autorytecie, karierze czy po prostu o efektywności współpracy.
Dowiedz się jak zbudować swój autorytet i efektywnie się komunikować
Podczas szkolenia uczestnicy poznają techniki i narzędzia dotyczące komunikowania przydatne w pracy finansistów, dowiedzą się jak budować swój autorytet oraz rozwijać współpracę na zasadzie partnerstwa biznesowego. Podczas warsztatów poruszone zostaną zagadnienia związane z radzeniem sobie z trudnymi sytuacjami, konfliktami w zespole. Ponadto uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach dotyczących skutecznego prezentowania danych na wykresach i tabelach, będą pracować nad technikami zwiększającymi uwagę odbiorców oraz doskonalić umiejętność komunikowania w różnych sytuacjach.
Wiemy, że w controllingu umiejętności społeczne są równie ważne, jak kompetencje analityczne. Właśnie dlatego stawiamy na interdyscyplinarny rozwój finansistów i controllerów.
Warsztaty prowadzi dr Paweł Błaszkiewicz autor książki <<Partnerstwo biznesowe. Rozwinięcie modelu współpracy controllera z menedżerem … czyli o tym, czy finansista może zostać pogromcą lwów?>>
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Celem szkolenia jest rozwinięcie następujących kompetencji personalnych takich jak:
i rozmów w różnym kontekście społecznym, kontrola własnych reakcji oraz wpływanie na konstruktywne postawy innych osób. Szczególne wartościowe jest dla controllera rozwijanie relacji wewnętrznych w kierunku partnerstwa i współpracy.
dr Paweł Błaszkiewicz Konsultant, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. W pracy doktorskiej zajmował się problematyką motywacji do pracy pod kierunkiem prof. Janusza Czapińskiego. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ukończył socjologię, podyplomowe studia z doradztwa personalnego oraz Studium Menedżerów Personalnych w Gdańsku. Wykładowca na studiach podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Autor książki „Partnerstwo biznesowe. Rozwinięcie modelu współpracy controllera z menedżerem …czyli o tym, czy finansista może być pogromcą lwów?” Zanim rozpoczął pracę jako trener-konsultant, zdobył doświadczenie w pracy w działach personalnych dużych firm produkcyjnych: Philips Consumer Electronics Industries w Kwidzynie oraz Flextronics International w Tczewie. Uczestniczył w transferze najlepszych metod zarządzania zasobami ludzkimi na grunt polskiego przedsiębiorstwa (zarządzanie kompetencjami, wycena zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki, wskaźniki biznesowe w dziale personalnym). Pełnił role menedżerskie kierując projektami doradczymi i szkoleniowymi. Stale publikuje artykuły poświęcone zarządzaniu personelem (głównie w Serwisie HR, a także Studiach Socjologicznych i w Personelu). Przeprowadził adaptację narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. Trener tzw. umiejętności społecznych. Opracowuje szczegółowe programy rozwoju kompetencji dla pracowników w ramach sesji diagnozy kompetencji (assessment center/ development center).
Specjalizuje się w badaniach organizacyjnych, projektuje i wdraża systemy wspierające zarządzanie rozwojem pracowników w firmie (unikalna metodyka warsztatów strategicznych). Opracowuje narzędzia personalne oraz zarządza projektami zmiany organizacyjnej. Kierownik merytoryczny programów szkoleniowych realizowanych w ramach dotacji Europejskiego Funduszu Społecznego (ogólnopolskie cykle szkoleń).
Od 2001 roku realizował projekty szkoleniowo-doradcze m.in. dla: Avans, Agalight S.A., Budimex S.A., Bank Zachodni WBK, Boehringer Ingelheim Pharma, C.Hartiwg Gdynia, Delecta, DeLaval Polska, Elektrociepłownia Gdynia, Goodyear Polska, Geofizyka Toruń, GPEC, Instytut Marka Kamińskiego, International Paper Kwidzyn, Invest Komfort, Kujawska Fabryka Manometrów, Legro, LOT, LOTOS, Lukas Bank S.A., Polar Wrocław, Philips Piła, Port Gdynia, Pipelife Polska, PZU, Provident Polska, Prokom Software S.A., Skok im. Mikołaja Kopernika, Strabag S.A. Thompson Polkolor, Poczta Polska, Synthos Oświęcim, Torfarm S.A, Tensho Corporation, ThyssenKrupp Energostal, Telekomunikacja Polska, Organika S.A., Unilever Poznań, Viterra Energy Servises, Wojewódzki Urząd Pracy, Związek Pracodawców Kolejowych, Żabka Polska S.A. i innych organizacji.